Συχνές Ερωτήσεις

Τι θεωρείται κτίριο;

Κτίριο είναι το κτίσμα και οι εγκαταστάσεις του, αλλά μόνο αυτές που αν διαχωριστούν από το κτίσμα χάνουν την αρχική τους αξία (κεντρική θέρμανση, πόρτες, παράθυρα, κολλημένες μοκέτες, υδραυλικές / ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, εντοιχισμένα ντουλάπια, ψευδοροφές, ταπετσαρίες).

Αν πρόκειται για διαμέρισμα σε πολυκατοικία, περιλαμβάνονται οι κοινόχρηστοι / κοινόκτητοι χώροι και οι εγκαταστάσεις της πολυκατοικίας (π.χ. λεβητοστάσια, ανελκυστήρας κ.λπ.). Για την αποζημίωση εκτιμάται το ποσοστό που αναλογεί στον ιδιοκτήτη του ασφαλισμένου διαμερίσματος.

Περιλαμβάνονται, επίσης, γκαράζ, αποθήκες, περιφράξεις, μαντρότοιχοι, πισίνες, υπόγειες δεξαμενές, αντικείμενα ενσωματωμένα στην εξωτερική πλευρά του κτιρίου (π.χ. κεραίες, τέντες, ηλιακοί θερμοσίφωνες) και γενικότερα οι μόνιμες και νόμιμες προσαρτήσεις και εγκαταστάσεις οικιακής χρήσης.

Τι θεωρείται περιεχόμενο;

Η επίπλωση, τα σκεύη, οι ηλεκτρικές συσκευές, τα ενδύματα...δηλαδή όλα τα κινητά αντικείμενα οικιακού εξοπλισμού που βρίσκονται στο στεγασμένο χώρο της κατοικίας, σε κοινόκτητους χώρους και σε αποθήκες που ανήκουν στο κτίριο.

Αλλά προσοχή: Περιεχόμενο θεωρείται ο εξοπλισμός που προορίζεται για οικιακή χρήση και όχι επαγγελματική. Επίσης, δεν περιλαμβάνονται τα αντικείμενα αξίας.

Στο περιεχόμενο περιλαμβάνονται και τα προσωπικά αντικείμενα που ανήκουν στον ιδιοκτήτη, την οικογένειά του και το οικιακό προσωπικό καθώς και τα σταθερά αντικείμενα που είναι προσαρτημένα στο κτίριο και μπορούν να αφαιρεθούν και να εγκατασταθούν αλλού χωρίς να μειωθεί η αξία τους (π.χ. κλιματιστικά, σποτάκια, φωτιστικά, εντοιχισμένες ηλεκτρικές συσκευές κ.λπ.).

Ποια είναι τα αντικείμενα αξίας;

Αντικείμενα αξίας (πολύτιμα αντικείμενα), θεωρούνται τα αντικείμενα από πορσελάνη, κρύσταλλο, χρυσό, ασήμι ή άλλα πολύτιμα μέταλλα, έργα τέχνης, αντικείμενα γλυπτικής, μουσικά όργανα, όργανα και εργαλεία επιστημών, γούνες, συλλογές γραμματοσήμων, μεταλλίων ή νομισμάτων, λίθοι, μαργαριτάρια, κοσμήματα, εικόνες, εικονογραφίες, ρολόγια, όπλα, κειμήλια, αντικείμενα συλλεκτικής, ιστορικής ή συναισθηματικής αξίας, χειρόγραφα, σπάνια βιβλία και γενικά αντικείμενα συναισθηματικής, υποκειμενικής ή άλλης ειδικής αξίας.

Ποιοι είναι οι βοηθητικοί χώροι;

Είναι τα γκαράζ, οι αποθήκες, οι περιφράξεις, οι μαντρότοιχοι, οι πισίνες και γενικότερα οι μόνιμες, νόμιμες προσαρτήσεις και εγκαταστάσεις οικιακής χρήσης.

Σε ποια αξία αποζημιώνομαι σε περίπτωση ζημιάς;

Θα σε αποζημιώσουμε στην αξία αντικατάστασης του κτιρίου. Τι σημαίνει αυτό; Ότι θα καλύψουμε το ποσό που θα χρειαστεί για να ανακατασκευαστεί ένα πανομοιότυπο κτίριο, ίδιου είδους, ίδιας χρήσης και κατασκευής, στο ίδιο ακριβώς οικόπεδο.

Η αξία αντικατάστασης επηρεάζεται από τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του κτιρίου. Για ένα σπίτι στην Ελλάδα είναι κατά μέσο όρο €1.000 ανά τετραγωνικό μέτρο.

Η αξία αντικατάστασης μπορεί να διαφέρει από την αντικειμενική ή εμπορική αξία.

Αντίστοιχα, όσον αφορά στο περιεχόμενο, καλύπτουμε την αξία αντικατάστασης του κάθε αντικειμένου ξεχωριστά με αντικείμενο ίδιας χρήσης ή ποιότητας, μέχρι το όριο που αναφέρεται στους Όρους Ασφάλισης.

Χρειάζομαι κάποιο έγγραφο για την αγορά συμβολαίου;

Όχι! Αυτό είναι το καλύτερο. Δε χρειάζεσαι κανένα έγγραφο. Η αίτησή σου γίνεται online, εύκολα και γρήγορα.

Έχω δάνειο. Είμαι υποχρεωμένος να ασφαλιστώ στην εταιρία που μου προτείνει η τράπεζά μου;

Όχι! Μπορείς να ασφαλιστείς σε όποια εταιρία θέλεις. Σύμφωνα με την Εγκύκλιο 462 της Τράπεζας της Ελλάδος (2013), ο δανειολήπτης έχει το δικαίωμα να συνεργαστεί με την ασφαλιστική εταιρία της επιλογής του και κάθε τράπεζα οφείλει να κάνει δεκτό οποιοδήποτε ασφαλιστήριο συμβόλαιο κατοικίας περιλαμβάνει τις καλύψεις που απαιτούνται από τη δανειακή σύμβαση.

Σε περίπτωση που έχεις στεγαστικό δάνειο θα πρέπει να επιβεβαιώσεις ότι το ασφαλιζόμενο ποσό θα είναι τουλάχιστον όσο το υπολειπόμενο ποσό του δανείου σου.

Μπορώ να ασφαλίσω μόνο το περιεχόμενο;

Όχι. Τα προγράμματά μας είναι ολοκληρωμένα. Και στα δύο που προσφέρουμε (“Essential Covers” και “Additional Covers”) ασφαλίζεις ταυτόχρονα και το κτίριο και το περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένων και των υπαίθριων / βοηθητικών χώρων.

Για παράδειγμα, αν ασφαλίσεις ένα διαμέρισμα σε μία πολυκατοικία, αυτομάτως στο πρόγραμμά μας καλύπτονται και οι κοινόχρηστοι χώροι και εγκαταστάσεις της πολυκατοικίας, στο ποσοστό που σου αναλογεί ως ιδιοκτήτης διαμερίσματος της πολυκατοικίας.

Πότε ξεκινάει το ασφαλιστήριό μου;

Εσύ θα διαλέξεις την ημερομηνία έναρξης όπως και την ημερομηνία λήξης! Να θυμάσαι ότι το νωρίτερο που μπορεί να ξεκινήσει η ασφάλειά σου είναι μία ημέρα μετά την αγορά.

Μπορώ να αφαιρέσω καλύψεις;

Όχι. Τα προγράμματα είναι ολοκληρωμένα, δεν μπορείς να προσθέσεις ή να αφαιρέσεις καλύψεις.

Μπορώ να αναβαθμίσω το πρόγραμμα του συμβολαίου μου;

Φυσικά. Και δε χρειάζεται να περιμένεις μέχρι να λήξει το συμβόλαιό σου και να έρθει η ώρα της ανανέωσης! Μπορείς να ακυρώσεις το ασφαλιστήριό σου και να αγοράσεις νέο, με αναβαθμισμένο πρόγραμμα. Θα σου επιστρέψουμε τα χρήματα που αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα που απομένει στο συμβόλαιο. Χωρίς να επιβαρυνθείς με επιπλέον κόστη.

Μπορώ να αλλάξω το όριο κάλυψης για το κτίριο και το περιεχόμενο;

Ναι! Εμείς, για να σε διευκολύνουμε, μόλις συμπληρώσεις τη διεύθυνσή σου, σου εμφανίζουμε ένα προτεινόμενο όριο κάλυψης με βάση τις κατοικίες που έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά και βρίσκονται στην ίδια περιοχή με τη δική σου.

Μπορείς να αλλάξεις το όριο κάλυψης κτιρίου ανάλογα με την αξία αντικατάστασης που θεωρείς ότι έχει το σπίτι σου - σιγουρέψου ότι δε θα είναι ούτε λιγότερο ούτε περισσότερο!

Ανάλογα με το όριο κάλυψης κτιρίου, σου προτείνουμε και ένα όριο περιεχομένου. Κι αυτό μπορείς να το αλλάξεις και να διαλέξεις όποιο θέλεις, ανάμεσα σε ένα εύρος τιμών που μπορείς να δεις στο κουτί πληροφοριών (εμφανίζεται όταν κλικάρεις το ερωτηματικό). Μην ανησυχείς, αν ξεφύγεις από το εύρος τιμών, θα το καταλάβεις! Θα σε επαναφέρουμε αυτόματα είτε στο κατώτατο είτε στο ανώτατο όριο, ώστε να προσπαθήσεις ξανά.

Πώς διαμορφώνεται το ασφάλιστρο;

Το μόνο που χρειαζόμαστε από σένα για να σου δώσουμε προσφορά ασφάλισης είναι η διεύθυνση της κατοικίας. Γνωρίζοντας ποια είναι η περιοχή - και επομένως τα ρίσκα και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει - μπορούμε να διαμορφώσουμε με ακρίβεια την πιο οικονομική τιμή για σένα, μέσα σε λίγα μόνο δευτερόλεπτα!

Πώς θα κάνω ανανέωση του συμβολαίου μου;

Με 1 κλικ! Λίγο πριν τη λήξη του συμβολαίου σου, θα σου στείλουμε email για να σου το υπενθυμίσουμε.

Μπαίνεις σε ένα από αυτά τα emails, πατάς το μπλε κουμπί και μεταφέρεσαι στο site μας, κατευθείαν στο βήμα όπου επιλέγεις τρόπο πληρωμής και κάνεις την αγορά. Φυσικά, αν θέλεις μπορείς να κάνεις αλλαγές στα στοιχεία σου και στο συμβόλαιό σου. Θα πατήσεις το κουμπί «Πίσω» για να μεταφερθείς στη σελίδα που θέλεις να κάνεις αλλαγές.

Μόλις κάνεις την αγορά, σου στέλνουμε με email το συμβόλαιο. Αν δεν το βρεις στα Εισερχόμενα, γράψε «Hellas Direct» στο πεδίο αναζήτησης του email σου και πάτησε enter. Με τον τρόπο αυτό θα βρεις όλα τα emails που σου έχουμε στείλει.

Τι θα λάβω και πώς μετά την αγορά;

Ακριβώς μετά την αγορά -το ίδιο λεπτό!- θα παραλάβεις το συμβόλαιο ηλεκτρονικά, με email. Μπορείς να το κατεβάσεις, να το αποθηκεύσεις και αν θέλεις να το εκτυπώσεις. Επιπλέον θα λάβεις ένα link με τους Όρους Ασφάλισης.

Αλλάζει η τιμή αν ασφαλίσω εξοχική κατοικία;

Η κατοικία που ασφαλίζεις μπορεί να είναι σπίτι, μονοκατοικία, διαμέρισμα. Σε εμάς δεν υπάρχει κανένας διαχωρισμός ανάμεσα στη μόνιμη κατοικία (η δηλωμένη κατοικία στη ΔΟΥ, η οποία χρησιμοποιείται για όλη τη διάρκεια του έτους) και την εξοχική κατοικία (αυτή που χρησιμοποιείται για αναψυχή). Το ίδιο ισχύει και για τη δευτερεύουσα κατοικία (χρησιμοποιείται παράλληλα με τη μόνιμη, χωρίς να είναι εξοχική).

Μπορώ να ασφαλίσω σπίτι που νοικιάζω;

Όχι, τα προγράμματά μας αφορούν μόνο ιδιοκτήτες κατοικίας.

Παίζει ρόλο η ημερομηνία κατασκευής της κατοικίας μου;

Για να καλυφθείς από σεισμό, θα πρέπει το σπίτι να έχει χτιστεί σύμφωνα με τον Αντισεισμικό Κανονισμό, άρα μετά το 1960.

Πώς σας ενημερώνω για ζημιά;

Με ένα email στο support@hellasdirect.gr ή αν προτιμάς, με ένα τηλέφωνο στο 212 222 9900. Είμαστε εδώ 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.

Τι θα χρειαστώ σε περίπτωση ζημιάς;

Δε χρειάζεσαι κανένα έγγραφο σε περίπτωση που θέλεις να αναφέρεις μία ζημιά και να λάβεις αποζημίωση. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να μας ενημερώσεις. Εμείς θα στείλουμε αμέσως έναν δικό μας άνθρωπο να έρθει να καταγράψει και να εκτιμήσει τη ζημιά, να φωτογραφίσει τον χώρο για να αρχίσουν οι διαδικασίες αποζημίωσης.

Πώς θα πληρωθώ;

Γρήγορα, εύκολα με κατάθεση στον λογαριασμό της επιλογής σου. Και φυσικά, αν θέλεις, θα μεταφέρουμε τα χρήματα στη Revolut σου!

Πώς μπορώ να καταθέσω ένα παράπονο στην Hellas Direct;

Με πολλούς τρόπους! Όπως καταλαβαίνεις, αγαπάμε τα σχόλια. Μας κάνουν καλύτερους.

Αν, οποιαδήποτε στιγμή, είσαι απογοητευμένος με την εξυπηρέτησή σου, μπορείς να επικοινωνήσεις με την ομάδα Client Service στο 212 222 9999 ή μπορείς να στείλεις ένα email στο complaints@hellasdirect.gr.

Εμείς θα εξετάσουμε το παράπονό σου και θα επανέλθουμε το συντομότερο δυνατόν.

Αν και πάλι δεν είσαι ικανοποιημένος, τότε μπορείς να επικοινωνήσεις με τους εξής οργανισμούς:

  • Υπηρεσία Ελέγχου Ασφαλιστικών Εταιριών Κύπρου (Υπουργείο Οικονομικών): Τ.Θ. 23364, 1682 Λευκωσία, Κύπρος (τηλ. +35722602952, email: insurance@mof.gov.cy).
  • Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης της Τράπεζας της Ελλάδος.
  • Ευρωπαϊκός Φορέας για την Ηλεκτρονική Επίλυση Διαφορών.

Πώς μπορώ να είμαι σίγουρος/η ότι η διαχείριση των προσωπικών μου δεδομένων είναι ασφαλής;

Έχουμε πάρει κάθε μέτρο, ώστε να μη γνωστοποιηθούν ποτέ τα στοιχεία σου, εκτός αν ζητηθούν από τις αρχές.

Προστατεύουμε οποιαδήποτε πληροφορία μας δώσεις με τεχνολογία κρυπτογράφησης και διατηρούμε όλα τα δεδομένα σε αρχείο, με βάση τις διατάξεις της νομοθεσίας για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, τις αποφάσεις της αρμόδιας αρχής και τους όρους της εταιρίας. Τα στοιχεία αυτά τα χρησιμοποιούμε αποκλειστικά και μόνο για να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας.

Επιπλέον, το σύστημά μας είναι κατάλληλα προγραμματισμένο έτσι ώστε να διακόψει οποιαδήποτε προσπάθεια επικοινωνίας με το δικό σου browser, αν η σύνδεση δεν είναι απόλυτα ασφαλής.

Υπάρχουν δύο εύκολοι τρόποι για να επιβεβαιώσεις ότι βρίσκεσαι σε μία ασφαλή ιστοσελίδα: Ψάξε για ένα μικρό εικονίδιο που απεικονίζει ένα λουκέτο στο πεδίο διεύθυνσης της ιστοσελίδας ή έλεγξε αν η ηλεκτρονική διεύθυνση ξεκινά με «https» και όχι «http».

Πού μπορώ να σας βρω;

Η έδρα μας είναι στην Κύπρο (Δράμας 2, Λευκωσία 1077).

Η εξυπηρέτηση των πελατών γίνεται από την ομάδα μας στην Ελλάδα, στην Αθήνα (Αγίου Κωνσταντίνου 59 - 61, Μαρούσι 151 24), όπου λειτουργούμε με τη μορφή υποκαταστήματος.

Για ό,τι χρειαστείς, θα μας βρεις στο 212 222 9999, Δευτέρα με Παρασκευή, 09:00 - 21:00. Μπορείς να μας στείλεις και στο support@hellasdirect.gr ή στο chat στο site μας, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.