«Ας ρίξει χαλάζι, δε με νοιάζει» δεν είπε ποτέ κανείς. Και να γιατί

Δε θέλει πολύ! Μία χαλαζόπτωση λίγων λεπτών αρκεί για να γίνει η ζημιά και να βρεις το αυτοκίνητό σου με νέο look.

Χαλάζι στην άσφαλτο με φόντο αυτοκίνητα

Το έχεις ζήσει σίγουρα. Συμβαίνει σποραδικά και συνήθως χωρίς προειδοποίηση. Μάλιστα, κάποιες φορές, μέσα στο κατακαλόκαιρο! Ή στην αρχή του καλοκαιριού, καλή ώρα. Την ώρα που οδηγείς ξαφνικά αισθάνεσαι ότι πέφτουν με δύναμη πέτρες. Κεράσια. Μπάλες του γκολφ. Μήλα. Μπάλες του μπέιζμπολ.

Όλα αυτά περιγράφουν το ίδιο φαινόμενο, που γίνεται ολοένα και πιο συνηθισμένο. Χαλαζόπτωση. Κρατάει ένα 10λεπτο, ευτυχώς. Αλλά αυτά τα λεπτά αρκούν για να γίνει η ζημιά και να γεμίσει το αυτοκίνητό σου βαθουλώματα, ακόμη και να σπάσει το παρμπρίζ του!

Το καταστροφικό χαλάζι

Εντάξει, μπορεί παραπάνω να είχαμε εικόνες από το εξωτερικό (και θα μας στοιχειώνει το μέγεθος του χαλαζιού που έπεσε) αλλά ας μην πάμε μακριά. Είδαμε τι έγινε και στη Βόρεια Ελλάδα πριν λίγες μέρες, στα τέλη Μαΐου. Μιλάμε για τεράστια καταστροφή σε πολλά μέρη.

Όπως στις Σέρρες.

Πώς φτιάχνονται τα βαθουλώματα από χαλάζι;

Υπάρχει ο παραδοσιακός τρόπος επισκευής, σε οποιοδήποτε φανοποιείο: Στοκάρισμα και βάψιμο. Αν σκεφτείς, ότι μόνο ένα επεισόδιο χαλαζόπτωσης μπορεί να προκαλέσει πάνω από 1.500 λακκουβίτσες στο αυτοκίνητό σου, καταλαβαίνεις ότι θέλει χρόνο και κοστίζει αρκετά.

Γι' αυτό τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται μία πιο εκσυγχρονισμένη μέθοδος: η μέθοδος PDR (Paintless Dent Repair). Αντί να καλύψεις από πάνω το βαθούλωμα και να το βάψεις, ασκείς πίεση από το εσωτερικό για να ισιώσεις τη λαμαρίνα και την επαναφέρεις στην αρχική της κατάσταση. Χωρίς να χρειαστεί να το βάψεις. Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται από συγκεκριμένα συνεργεία που έχουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία και σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, δηλαδή μόνο σε μεταλλικές επιφάνειες και μόνο αν δεν έχει ξεβάψει το χρώμα. Επίσης προϋπόθεση είναι να μην έχει ξαναβαφτεί στο παρελθόν το αυτοκίνητο.

Το κόστος; Μπορεί να φτάσει μέχρι και τα €2.000. Αλλά διαφέρει ανάλογα με τη διάμετρο της κάθε λακκούβας και τον συνολικό αριθμό των βαθουλωμάτων.

Πρέπει να επισκευάσεις τα βαθουλώματα;

Πρακτικά, δεν αλλάζει κάτι στην οδήγησή σου. Αν δεν έχει ζημιά μηχανικά ή στα τζάμια, μπορείς να συνεχίσεις να κυκλοφορείς κανονικά. Αλλά, σίγουρα θα πονάει λίγο η καρδούλα σου κάθε φορά που το βλέπεις τρυπημένο σαν σουρωτήρι. Και δεν είναι μόνο το θέμα αισθητικής. Τα βαθουλώματα μειώνουν σημαντικά την αξία του αυτοκινήτου κατά την διάρκεια της πώλησής του. Οπότε όσο πιο γρήγορα φτιάξεις τη ζημιά, τόσο το καλύτερο.

Τι μπορείς να κάνεις για να προστατεύσεις το αυτοκίνητό σου από χαλάζι;

Δυστυχώς το φαινόμενο είναι απρόβλεπτο. Μπορεί να ενημερωθείς για "αυξημένη πιθανότητα χαλαζόπτωσης", αλλά το πιο πιθανό είναι ότι θα σε βρει απροετοίμαστο/η. Τι μπορείς να κάνεις; Αν έχεις πρόσβαση σε κλειστό γκαράζ ή υπόστεγο, πάντα είναι καλό να παρκάρεις εκεί - για οτιδήποτε μπορεί να πέσει από τον ουρανό και να προσγειωθεί στο παρμπρίζ σου.

Αν σε πετύχει το χαλάζι στον δρόμο, ενώ οδηγείς, εννοείται ότι πρέπει να μείνεις μέσα στο αυτοκίνητο και αν μπορείς να σταματήσεις και να περιμένεις να περάσει. Το χαλάζι μπορεί να προκαλέσει και τραυματισμούς, όχι μόνο υλικές ζημιές. Οπότε εκείνη τη στιγμή, το τελευταίο που πρέπει να σκεφτείς είναι το αμάξωμα του αυτοκινήτου σου! Άλλωστε, η ζημιά φτιάχνεται.

Και για να μη χρειαστεί, από το πουθενά, να ψάχνεις πώς θα πληρώσεις €2.000, μπορείς να διαλέξεις να έχεις την κάλυψη Φυσικών Φαινομένων στην ασφάλεια του αυτοκινήτου σου, που έτσι και αλλιώς πληρώνεις. Είναι πολύ μικρό το κόστος, για να μη συμπεριλάβεις την κάλυψη, ειδικά αν κάνεις συμβόλαια μεγάλης διάρκειας.

Δεν ισχύει μόνο για ζημιά από χαλάζι. Η ίδια κάλυψη αφορά ζημιές που θα προκληθούν στο αυτοκίνητό σου από διάφορα φαινόμενα - τα οποία επίσης γίνονται πιο έντονα και συχνά τα τελευταία χρόνια, λόγω της κλιματικής αλλαγής - όπως πλημμύρα, θύελλα, τυφώνα ακόμη και ανεμοστρόβιλο.

Να, αν ας πούμε βρεις το αυτοκινητάκι σου με ένα δέντρο να ξεκουράζεται πάνω του, όπως συνέβη σε πολλούς οδηγούς με την κακοκαιρία Ελπίδα, στις αρχές Μαρτίου.

Δες κι αυτά