IDD: Επιτέλους ένας νόμος υπέρ του καταναλωτή στην ασφάλεια

HD Team

HD Team

Πέρασε και στην Ελλάδα η IDD, μία ευρωπαϊκή οδηγία που θα αλλάξει την ασφαλιστική αγορά, υπέρ του καταναλωτή. Στην Hellas Direct ανυπομονούμε να εφαρμοστεί.

Ουσιαστικά φέρνει με νόμο αυτό που υποστηρίζουμε και προωθούμε από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας μας: πλήρη διαφάνεια. Θα πρέπει να ξέρεις τι αγοράζεις, γιατί το αγοράζεις και από ποιον το αγοράζεις.

1.       Θα ξέρεις από ποιον αγοράζεις.

Για πρώτη φορά, όταν μιλάς με έναν διαμεσολαβητή για μία ασφάλεια (αυτοκινήτου, κατοικίας, υγείας κ.λπ.) θα πρέπει να ξέρεις ποιος είναι ο ρόλος του. Είναι πράκτορας; Είναι μεσίτης; Τι διαφορά έχει; Είναι υποχρεωμένος να σου εξηγήσει. Θα έχεις πρόσβαση ακόμη και στον αριθμό μητρώου του και τη διεύθυνσή του.

2.       Θα ξέρεις ποιον εκπροσωπεί.

Ο διαμεσολαβητής εκπροσωπεί μία εταιρία, τις προσφορές της, τις εξαιρέσεις της κ.λπ. Δεν παίρνει μόνος του αποφάσεις. Γι’ αυτό και θα πρέπει να σου εξηγεί ποια είναι η σχέση του με την εταιρία. Έτσι θα ξέρεις ποια είναι τα κίνητρά του και θα μπορείς να αποφασίσεις καλύτερα αν σε αφορά αυτό που σου προτείνει.

3.       Θα ξέρεις (;) ποια είναι η προμήθειά του.

Ο διαμεσολαβητής πληρώνεται. Από το ασφάλιστρό σου, φυσικά. Η ευρωπαϊκή οδηγία, τυπικά, ορίζει ότι θα πρέπει να ξέρεις ποια είναι η αμοιβή του, για να ξέρεις τι πληρώνεις. Η ελληνική IDD, όμως, έχει μία - βολική - τροποποίηση.

Θα μπορείς να μάθεις μόνο ποια είναι η «φύση» της προμήθειάς του. Δηλαδή ότι ο διαμεσολαβητής πληρώνεται (λογικά με χρήματα). Αλλά δε θα ξέρεις ποια είναι η προμήθειά του! Και αυτό είναι ίσως το κρισιμότερο σημείο της οδηγίας – για να υπάρχει πραγματική διαφάνεια στην αγορά σου θα πρέπει να ξέρεις πώς διαμορφώνεται το ασφάλιστρό σου.

Επιτέλους, διαφάνεια.

Ακόμα κι έτσι, η οδηγία είναι μία πολύ καλή αρχή. Θα προωθήσει τη διαφάνεια, θα εξασφαλίσει τον σεβασμό στα (αυτονόητα) δικαιώματα του καταναλωτή και θα δημιουργήσει ίσους όρους ανταγωνισμού στην ασφαλιστική αγορά. Καθένας θα μπορεί να διανείμει ένα ασφαλιστικό προϊόν - από μία παραδοσιακή ασφαλιστική μέχρι μία εταιρία κινητής τηλεφωνίας - αρκεί να συμμορφώνεται με τους κανόνες. Και οι κανόνες θα είναι ίδιοι για όλους.

Για εμάς, στην Hellas Direct, πρακτικά δεν αλλάζει τίποτα. Μιλάς απευθείας μαζί μας. Σου δίνουμε όλη την πληροφορία που χρειάζεσαι online, σε απλή, ξεκάθαρη γλώσσα. Δε γίνεται να μην ξέρεις τι πληρώνεις. Δε γίνεται να μην ξέρεις με ποιον μιλάς. Δε γίνεται να πρέπει να διαβάσεις ψιλά γράμματα για να καταλάβεις ότι δεν έχεις μία κάλυψη που πραγματικά χρειάζεσαι. Πλήρης διαφάνεια. Αυτή είναι η φιλοσοφία μας. Αλλάζουμε την ασφαλιστική αγορά ένα συμβόλαιο τη φορά. Και τώρα, η οδηγία IDD, θα αναγκάσει και τους υπόλοιπους να μας ακολουθήσουν.