Και μπαμ και με ανασφάλιστο: Τι κάνεις για να σώσεις την κατάσταση

Όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις για την περίπτωση που όλα πάνε στραβά. Ναι, συμβαίνουν και αυτά.

ασπρόμαυρη εικόνα, δύο αυγά, το ένα σπασμένο

Αν φροντίζεις να έχεις πάντα ασφαλισμένο το όχημά σου, αυτό σημαίνει δύο πράγματα: πρώτον πως θα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο σε περίπτωση που κάτι συμβεί στον δρόμο. Και δεύτερον πως δεν σου περνά από το μυαλό να κυκλοφορήσεις ανασφάλιστο αυτοκίνητο ή μηχανή.

Αλλά, μάντεψε. Αυτό που είναι αυτονόητο για σένα, δυστυχώς δεν είναι για όλους.

Είναι πολλά τα ανασφάλιστα (Άρη)

Αν βλέπεις το ποτήρι μισογεμάτο, θα λες τώρα: «Σιγά μην τύχει σε μένα». Δηλαδή, αντικειμενικά, και να τρακάρεις και να σου κάτσει ανασφάλιστο όχημα; Λαχείο από την ανάποδη.

Αλλά, άκου για να ξέρεις: Τα ανασφάλιστα οχήματα εκεί έξω δεν είναι ένα και δύο. Τα επίσημα στοιχεία μιλούν για πάνω από μισό εκατομμύριο οχήματα. Οι εκτιμήσεις τα ανέβαζαν στα 650.000 στις αρχές του χρόνου.

Πολύ χαρακτηριστικά είναι και τα στοιχεία από το Επικουρικό Κεφάλαιο, τον φορέα που διεκπεραιώνει την αποζημίωση που θα κατέβαλε κανονικά το ανασφάλιστο όχημα: Από τις αρχές του 2022 ανοίχτηκαν περισσότερες από 2.200 υποθέσεις για τροχαία ατυχήματα με εμπλοκή οχημάτων χωρίς κάλυψη αστικής ευθύνης- δηλαδή ανασφάλιστα. Σχεδόν 1.500 τέτοιοι φάκελοι ανοίχτηκαν μέσα στο 2022 και πάνω από 700 στο πρώτο 6μηνο του 2023.

πλατεία Συντάγματος από ψηλά, στον δρόμο αραιή κίνηση

Είναι πολλά και τα λεφτά

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, μεγάλα ποσά καταβλήθηκαν μέσα στον τελευταίο 1,5 χρόνο από το Επικουρικό Κεφάλαιο, για υποθέσεις περασμένων ετών.

Το 2022 για πάνω από 1.200 ζημιές καταβλήθηκαν 15 εκατ. ευρώ, ποσό που έχει ήδη φτάσει τα 4,3 εκατ. ευρώ το πρώτο 6μηνο του 2023.

Εικόνα μέσα αό αυτοκίνητο πίσω από τον ώμο του οδηγού, φαίνεται ο δρόμος μπροστά

Ποιος με καλύπτει αν τρακάρω με ανασφάλιστο;

Ιδανικό είναι να μην μπεις ποτέ σε αυτές τις στατιστικές. Αν ωστόσο σου τύχει, το επίσης ιδανικό είναι να έχεις προβλέψει στο ασφαλιστήριό σου κάλυψη για υλικές ζημιές από ανασφάλιστο. Γιατί αν την έχεις συμπεριλάβει, όλα θα είναι πιο απλά και η ασφαλιστική θα σου καλύψει τις ζημιές που θα προκληθούν στο αυτοκίνητό σου από το «μπαμ».

Εφόσον το όχημα που σε χτύπησε είναι βεβαιωμένα ανασφάλιστο (μπορείς να το τσεκάρεις κι εσύ στις Δημόσιες Πληροφορίες Οχημάτων του gov.gr), έχει ελληνικές πινακίδες και ο οδηγός του ανέλαβε την υπαιτιότητα για το ατύχημα, τα πράγματα θα κυλήσουν σχεδόν ως εάν το όχημα να ήταν ασφαλισμένο. Δηλαδή, κουλ. Θα σε αποζημιώσουμε κανονικά και μετά θα επικοινωνήσουμε εμείς με το Επικουρικό Κεφάλαιο. Όσο θα γίνονται αυτά τα τυπικά και διαδικαστικά, εσύ θα έχεις ήδη πάρει την αποζημίωσή σου και θα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Σημαντικό στην αναποδιά, δεν νομίζεις;

Αν έχεις την κάλυψη «Ζημιές από Ανασφάλιστο», λοιπόν, θα σε αποζημιώσει η ασφαλιστική σου. Αν δεν την έχεις, επειδή ο άλλος οδηγός δεν καλύπτεται για αστική ευθύνη- αφού έχει το όχημά του ανασφάλιστο- δεν έχει και ασφαλιστική να σε αποζημιώσει. Κι εδώ μπαίνει το Επικουρικό Κεφάλαιο, ο φορέας που λέγαμε παραπάνω. Αυτό που γίνεται ουσιαστικά είναι να μπαίνει στη θέση της ασφαλιστικής του οδηγού που φταίει για το τρακάρισμα και να αποζημιώνει αντί αυτής τον οδηγό που δεν φταίει. Και στη συνέχεια να αναζητά το ποσό που κατέβαλε από τον υπαίτιο του ατυχήματος.

Αυτοκίνητα σε δρόμο το ένα πίσω από το άλλο στις λωρίδες κυκλοφορίας

Τι να κάνω αν τρακάρω με ανασφάλιστο;

Τα γνωστά, αρχικά: κάλεσέ μας! Όσο αμεσότερα ενημερωθούμε για το ατύχημα τόσο γρηγορότερα θα μπορέσουμε να το καταγράψουμε, να το παρακολουθήσουμε και κυρίως να σε βοηθήσουμε.

Θα πρέπει επίσης οπωσδήποτε να καλέσεις την Τροχαία. Εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε, ακόμα και με τη διαπίστωση πως το εμπλεκόμενο όχημα είναι ανασφάλιστο, ώστε να γίνουν και τα επόμενα απαραίτητα βήματα. Αλλά η Τροχαία θα καταγράψει με επίσημο τρόπο και το τι συνέβη και πως το όχημα που ευθύνεται για το ατύχημα δεν είναι ασφαλισμένο και πως ο οδηγός του αναλαμβάνει την ευθύνη. Κι όλα αυτά είναι πολύ σημαντικά για τη συνέχεια, ώστε όλα να προχωρήσουν πιο εύκολα και γρήγορα.

Οχήματα σε κίνηση, μπροστά μηχανάκι, πίσω πολλά αυτοκίνητα

Ανασφάλιστα οχήματα, τι κάνετε εκεί έξω;

Ας πούμε και τα πολύ βασικά: Η κάλυψη αστικής ευθύνης έναντι τρίτου είναι αυτή που μας επιτρέπει να κυκλοφορούμε καθημερινά και να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.

Σε τρακάρισμα για το οποίο φταίω, αυτή θα ενεργοποιηθεί για να αποζημιωθεί ο άλλος οδηγός.

Σε τρακάρισμα για το οποίο δεν φταίω, πάλι αυτή θα ενεργοποιηθεί – στο ασφαλιστήριο του άλλου οδηγού- ώστε να αποζημιωθώ εγώ.

Σημαντικό να έχεις τα νώτα σου καλυμμένα, ναι🤔; Ναι.

Δες κι αυτά