Άραγε πότε είναι πιο πιθανό να τρακάρ...και μπαμ!

Λατρεύουμε τα δεδομένα. Ειδικά όταν μπορούμε να τα αναλύουμε για να σου δίνουμε τις σωστές απαντήσεις!

Άραγε πότε είναι πιο πιθανό να τρακάρ...και μπαμ!

Το ιδανικότερο θα ήταν να μπορείς να πετάξεις. Ούτε πολύ ψηλά, ώστε να μην υπάρχει ρίσκο να πέσεις σε αεροπλάνα ή κακοκαιρία. Ούτε πολύ χαμηλά ώστε να μη χρειάζεται να εισπνέεις το καυσαέριο των ρυπογόνων, παλιομοδίτικων αυτοκινήτων. Αμ δε. Είσαι εδώ, στη γη, μαζί με εμάς. Τους απρόβλεπτους, ανήσυχους, κοινούς θνητούς οδηγούς. Που κάνουμε λάθη. Και αυτά τα λάθη ευθύνονται για το 95% των τροχαίων.

Ωραία. Αυτό εσύ πώς μπορείς να το διαχειριστείς; Είναι κάτι που μπορείς να κάνεις ή να μην κάνεις για να μειώσεις τις πιθανότητες να τρακάρεις;

Ξεκίνα μαθαίνοντας πότε, πώς και γιατί γίνονται αυτά τα τροχαία. Έτσι μπορεί να καταλάβεις κάτι παραπάνω για τους οδηγούς που κάνουν τα "ανθρώπινα λάθη". Και να τα αποφύγεις.

Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται μέρα μεσημέρι

Δεν είναι οι μεταμεσονύχτιες ώρες οι πιο επικίνδυνες. Τα περισσότερα ατυχήματα, σοβαρά και λιγότερο σοβαρά, γίνονται μέρα-μεσημέρι. Τότε που νιώθεις ότι έχεις τον απόλυτο έλεγχο. Είναι στιγμές που δεν κουνιέται τίποτα από την κίνηση. Η μόνη μανούβρα που κάνεις είναι για να αποφύγεις τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα. Βιάζεσαι και εκνευρίζεσαι. Αλλά πάντα βρίσκεται ένας οδηγός που βιάζεται ή εκνευρίζεται περισσότερο από σένα. Ε, εκείνες τις ώρες γίνονται τα περισσότερα λάθη.

Διάγραμμα για την ώρα που συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα

Σύμφωνα με τα περιστατικά που καταγράψαμε στην Hellas Direct το 2018, τα περισσότερα ατυχήματα (29%) γίνονται από τη 1 το μεσημέρι μέχρι τις 5 το απόγευμα. Μόλις το 4% των ατυχημάτων συμβαίνει ανάμεσα στις 12 το βράδυ και 7 το πρωί. Είναι απλά μαθηματικά: Την ημέρα κυκλοφορούν περισσότερα οχήματα, άρα αυξάνονται και οι πιθανότητες ατυχήματος.

Το ίδιο ισχύει και με τα θανατηφόρα τροχαία. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Τροχαία για το πρώτο εξάμηνο του 2019, τα περισσότερα θανατηφόρα (το 21,8%) συνέβησαν από τις 9 το πρωί μέχρι τη 1 το μεσημέρι. Το αμέσως επόμενο ποσοστό ατυχημάτων (20,8%) σημειώθηκε ανάμεσα στις 9 το πρωί με 1 το μεσημέρι και 1 το μεσημέρι με 5 το απόγευμα.

Δευτέρα και Παρασκευή – οι δύο σημαντικές ημέρες της εβδομάδας σου

Ποιες είναι οι ημέρες που δε σε παίρνει με τίποτα να μην έχεις αυτοκίνητο; Οι καθημερινές; Μάντεψε. Το ίδιο ισχύει και για όλους τους υπόλοιπους οδηγούς που εργάζονται καθημερινές, κάνουν ψώνια, πάνε τα παιδιά στο σχολείο.

Διάγραμμα για το ποια μέρα συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα

Γι’ αυτό τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν από τη Δευτέρα έως την Παρασκευή. Πρώτες, ως προς τη συχνότητα ατυχημάτων, βρίσκονται οι ημέρες που δε θα’θελες με τίποτα να αλλάξει από το πουθενά το πρόγραμμά σου επειδή κάποιος έπεσε πάνω σου σε ένα φανάρι ή επειδή κάποιος δεν υπολόγισε καλά τις αποστάσεις όταν πήγε να αλλάξει λωρίδα: Δευτέρα και Τρίτη, στο ξεκίνημα της εβδομάδας σου, και Παρασκευή, πριν μπει Σαββατοκύριακο. Μιζέρια.

Το πιο συχνό τρακάρισμα, είναι με παρκαρισμένο αυτοκίνητο!

Αν δεις στο σχεδιάγραμμα ποιες είναι οι πιο συχνές συγκρούσεις αυτοκινήτων, θα καταλάβεις γιατί τα περισσότερα τροχαία είναι ελαφρά και όχι σοβαρά και γιατί το πρώτο εξάμηνο του 2019, η Τροχαία κατέγραψε 4.509 ελαφρά ατυχήματα, 261 σοβαρά και 298 θανατηφόρα.

Διάγραμμα με τους πιο συχνούς τύπους τρακαρίσματος

Κάναμε μία ανάλυση και είδαμε ότι τις περισσότερες φορές (36% των συμβάντων) που μας καλεί ασφαλισμένος για να δηλώσει ατύχημα, ένα από τα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα είναι παρκαρισμένο, είτε παράνομα είτε νόμιμα.

Μπορεί να είναι το πιο απλό συμβάν: Οδηγείς σε μονόδρομο, πας να προσπεράσεις τον μπροστινό σου, δεν υπολογίζεις καλά τις αποστάσεις, ξυρίζεις έναν καθρέφτη παρκαρισμένου οχήματος. Μέχρι το πιο περίπλοκο: Παρκάρεις στο φαρμακείο, δε βάζεις καλά χειρόφρενο, τσουλάει το αυτοκίνητο και – ευτυχώς – πέφτει στο φτερό παρκαρισμένου αυτοκινήτου. Το λες και απροσεξία, σωστά;

Αντίστοιχα λάθη γίνονται όταν οι οδηγοί δεν αφήνουν τις κατάλληλες αποστάσεις. Λίγο να χαζέψεις και να μην προσέξεις ότι ο μπροστινός έχει φρενάρει, λίγο να αφήσεις συμπλέκτη και να πατήσεις γκάζι μηχανικά ενώ ο μπροστινός δεν έχει φύγει, και η καραμπόλα δεν είναι μία σκηνή από το Fast and Furious αλλά μία πολύ ρεαλιστική πραγματικότητα στην Κηφισίας ή τη Μεσογείων.

Λάθη ή παρανομίες;

Υπάρχουν πολλά λάθη που μπορεί να οδηγήσουν σε ένα τρακάρισμα. Αλλά, σύμφωνα με τα δικά μας στοιχεία, το 13% των τροχαίων θα μπορούσαν να αποφευχθούν αν κάποιος δεν παραβίαζε ένα STOP, αν κάποιος δεν έτρωγε ένα φανάρι, αν κάποιος δεν παρέβλεπε μία πινακίδα απαγόρευσης αναστροφής. Αυτά δεν είναι λάθη, είναι παραβάσεις, που δυστυχώς έχουν πιο σοβαρά αποτελέσματα απ' ότι ένα ξύρισμα παρκαρισμένου αυτοκινήτου.

Κάθε 6μηνο το μετράει κι αυτό η Τροχαία και μπορούμε να δούμε αναλυτικά πόσο συχνές είναι οι παραβάσεις σήμανσης που μπορούν να οδηγήσουν σε ένα τρακάρισμα.

  • 6.825 παραβάσεις κόκκινου
  • 4.764 παραβάσεις κίνησης στο αντίθετο ρεύμα
  • 2.308 περιπτώσεις αντικανονικού προσπεράσματος
  • 2.105 περιπτώσεις αντικανονικών ελιγμών
  • 1.582 παραβάσεις πινακίδων
  • 1.065 παραβάσεις προτεραιότητας

Γιατί κάνουν λάθη οι οδηγοί;

Πίσω από κάθε λάθος ή παράβαση, μπορεί να κρύβεται η απόσπαση προσοχής του οδηγού. Αυτό δεν είναι ακριβώς μετρήσιμο. Αλλά μπορούμε να μετρήσουμε άλλες συμπεριφορές. Μέσα σε ένα 6μηνο καταγράφηκαν 14.128 παραβάσεις οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ και 7.111 παραβάσεις χρήσης τηλεφώνου. Μπίνγκο. Οι δύο πιο αποτελεσματικοί τρόποι να αποσπαστεί η προσοχή ενός οδηγού και να κάνει ένα λάθος που να οδηγήσει σε τροχαίο.

Και βέβαια υπάρχουν πάντα οι οδηγοί που κάνουν συστημικά παραβιάσεις. Οι ίδιοι άνθρωποι που δε φοράνε κράνος (18.967 παραβάσεις σε ένα εξάμηνο) ή ζώνη (14.414), αυτοί που δε χρησιμοποιούν παιδικό κάθισμα μέχρι την κατάλληλη ηλικία (443 παραβάσεις), είναι ενδεχομένως οι ίδιοι άνθρωποι που θα φάνε ένα κόκκινο, επειδή "το ξέρουν καλά το φανάρι" ή θα οδηγούν με δικά τους όρια ταχύτητας επειδή είναι καλύτεροι από όλους τους υπόλοιπους και δε χάνουν ποτέ τον έλεγχο.

Αν σου τύχει;

Δεν μπορείς να ελέγξεις πώς οδηγούν οι υπόλοιποι. Είναι και πολλοί! Μόνο στην Αττική, υπολογίζονται 650.000 αυτοκίνητα ανά εκατομμύριο κατοίκων. Αλλά μπορείς πάντα να διορθώνεις και να βελτιώνεις τη δική σου οδηγική συμπεριφορά - όσα χρόνια εμπειρίας και να έχεις. Και να διατηρείς την ψυχραιμία σου.

Και επειδή αυτό δεν είναι πάντα εύκολο, στην Hellas Direct, έχουμε φτιάξει μία ομάδα που λειτουργεί μέσα στην εταιρία, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, αποκλειστικά για συμβάντα στον δρόμο. Έτσι, ό,τι και να σου συμβεί, μιλάς από την πρώτη στιγμή με εμάς, την ασφαλιστική σου. Ξέρουμε τα πάντα για ζημιές, έχουμε αλλάξει όλη τη διαδικασία της αποζημίωσης για να γίνονται όλα σωστά, άμεσα, γρήγορα, χωρίς καθυστερήσεις. Στόχος μας είναι να συνεχίσεις κανονικά το πρόγραμμά σου, χωρίς κανένα άγχος, όποιο λάθος κι αν συναντήσεις στον δρόμο σου.  

Δες κι αυτά