Γυρνάς σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Δες πόσο θα σου κοστίζει κάθε χρόνο η συντήρησή του

Γυρνάς σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Δες πόσο θα σου κοστίζει κάθε χρόνο η συντήρησή του

Σέρβις, ανταλλακτικά, τέλη κυκλοφορίας και ό,τι άλλο χρειάζεται να ξέρεις για το πόσο θα σου κοστίσει η συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

HD Team
HD Team

Ας υποθέσουμε ότι το πήρες το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μπράβο και μεγειά και συγχαρητήρια και καλοτάξιδο! Ή μπορεί να είσαι από τους προνοητικούς που θέλει να ξέρει τα πάντα πριν κάνει κάποιο βήμα! Όπως και να έχει, πάμε να δούμε τι θα γίνει με την τσέπη σου.
Πόσο θα πληρώνεις για σέρβις, για παράδειγμα.
Ή θα έχεις τελικά κάποια ελάφρυνση στα τέλη κυκλοφορίας;
Θα μπορείς να παρκάρεις δωρεάν;
Πάμε να τα δούμε όλα, ένα ένα και με τη σειρά.

Τέλη κυκλοφορίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Εμ θα πληρώσεις ένα σκασμό λεφτά για να το πάρεις, εμ θα πληρώνεις και τα υπόλοιπα;
Όχι!

Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών οι κάτοχοι των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Αυτό εξαρτάται από τη μηδενική εκπομπή ρύπων. Είναι eco-friendly το ηλεκτρικό!

Τεκμήριο

Και ναι και όχι. Είπαμε, δεν πληρώνεις τέλη, αλλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εντάσσονται στην πρώτη κλίμακα τεκμηρίων και είναι στα €4.000 αν η αξία του αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερη από €50.000. Αν πάλι η αξία του είναι μικρότερη από €50.000 δεν θεωρείται τεκμήριο.

Είναι πιο ακριβή η ασφάλεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Πάρε επιδότηση, πάρε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι τέλειο, συμφέρει, δεν κάνει θόρυβο, δεν καίει πολύ και πούρου πούρου πούρου πούρου στην πλατεία Κουμουνδούρου! Αλλά με την ασφάλισή του τι γίνεται; Από τις πιο συχνές ερωτήσεις!

Κατά πάσα πιθανότητα, η ασφαλιστική που ήδη χρησιμοποιείς θα παρέχει και ασφάλεια ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα με την Ομάδα Εργασίας που δημιουργήθηκε από την Επιτροπή Αυτοκινήτων το ύψος του ασφαλίστρου ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξαρτάται από παράγοντες όπως:

  • η ισχύς του κινητήρα
  • η επιτάγχυνση του οχήματος
  • η μάρκα
  • ο τύπος οχήματος
  • η αξία του οχήματος

Φυσικά, δεν παύουν να συνυπολογίζονται παράγοντες όπως η ηλικία του οδηγού, η χρήση που γίνεται στο αυτοκίνητο και όλα αυτά που ήξερες μέχρι τώρα.

Στην Hellas Direct ασφαλίζουμε ήδη συγκεκριμένα μοντέλα ηλεκτροκίνητων: 125 KW i3 BMW, P90D 4x4 Model Tesla, 200 16v 4x4 E Class EQ Boost Mercedes-Benz, 300 16v E Class EQ Boost Mercedes-Benz, Model Tesla X, Model Tesla S ή Model Tesla 3.

Μόλις το αποφασίσεις, μπορείς να το τσεκάρεις παίρνοντας μία προσφορά online!

ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζει σε δημόσιο σημείο φόρτισης

Μπορείς να παρκάρεις δωρεάν αν έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Βεβαίως! Αν διαθέτεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχεις ένα έξτρα προνόμιο του δωρεάν παρκαρίσματος.

Όποιο ηλεκτρικό κι αν έχεις;;
Όχι! Πάμε στα ψιλά γράμματα τώρα. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μηδενικούς ρύπους–τα καθαρόαιμα που λέμε– και τα plug-in υβριδικά με ρύπους CO2 μέχρι 50 gr/km είναι αυτά που μπορείς να τα παρκάρεις δωρεάν.

Πού θα μου πεις τώρα. Παντού;
Όχι βέβαια. Εντός των ορίων των δήμων που έχουν θέσεις στάθμευσης για κατοίκους και ελεγχόμενη στάθμευση. Εντάξει, δεν είναι και λίγο.

Για πόσο θα δικαιούσαι το free παρκάρισμα;
Το μέτρο αυτό θα ισχύσει από 1/1/2021 μέχρι 31/12/2022. Δύο χρονάκια, καλά είναι!

Και το βασικότερο όλων: προκειμένου να αναγνωρίζουν το όχημά σου και να μην παίρνεις κλήσεις, το Υπουργείο Εσωτερικών θα σου δίνει ένα ειδικό σήμα –όπως είναι αυτό που έχουν οι γιατροί– το οποίο θα μπαίνει σε εμφανές σημείο στο αυτοκίνητο και θα παρκάρεις δωρεάν.

παρκαρισμένα αυτοκίνητα στη σειρά

Πόσο κοστίζει η αντικατάσταση μπαταρίας σε περίπτωση που δεν καλύπτεται από την εγγύηση;

Αυτό είναι δύσκολο να σου συμβεί μιας και όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα σου δίνουν εγγύηση 8 χρόνια και για το 70% της χωρητικότητας της μπαταρίας. Οπότε μάλλον δεν θα χρειαστεί να αντικαταστήσεις την μπαταρία χωρίς να σε καλύπτει η εγγύηση.

Αλλά, σε περίπτωση που περάσουν τα 8 χρόνια και η μπαταρία πρέπει να αντικατασταθεί και έχουμε 2021, θα πληρώσεις €7.000-8.000. Ωστόσο, για να καταπονηθεί η μπαταρία πρέπει να κάνεις πολλά χιλιόμετρα, να έχει πολύ κρύο και να μην προσέχεις κατά τη διάρκεια της φόρτισης.

Αν τώρα πρέπει να αντικαταστήσεις την μπαταρία το 2028 και δεν σε καλύπτει η εγγύηση, οι προβλέψεις λένε πώς θα πληρώσεις περίπου €2.500.  

Πόσο κοστίζει η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Σε ό,τι έχει να κάνει με τη φόρτιση έχεις δύο επιλογές: την οικιακή και τη δημόσια. Αναλόγως ποια από τις δυο θα επιλέξεις, θα διαμορφωθεί και το ποσό που θα πληρώσεις. Πάμε να δούμε αναλυτικά πόσο θα πληρώνεις για κάθε μία από τις δύο επιλογές.

Δημόσια φόρτιση

Η δημόσια φόρτιση δεν συνεπάγεται και δωρεάν φόρτιση. Έχει και αυτή ένα κόστος σίγουρα, αν και εδώ είναι λίγο θολά τα νερά. Υπάρχουν σημεία στα οποία μπορείς να φορτίσεις δωρεάν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλά γενικά το κόστος της δημόσιας φόρτισης μπορεί να διαφέρει κάθε φορά και εξαρτάται από παράγοντες όπως:

παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος της δημόσια φόρτισης

Έτσι λοιπόν, ό,τι μαθαίνεις να το μοιράζεσαι για να ξέρουμε ακριβώς τι ισχύει σε κάθε σημείο φόρτισης.

Ιδιωτική φόρτιση

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο το βάζεις στην πρίζα. Άρα αυτό που θα πληρώνεις για τη φόρτιση θα είναι κιλοβατώρες. Άρα για να ξέρεις πόσο θα σου κοστίζει θα πρέπει να ξέρεις τις χρεώσεις κιλοβατώρας και την κατανάλωση του αυτοκινήτου (δηλαδή τι μπαταρία διαθέτει).

Σε ένα οικιακό τιμολόγιο το κόστος της κιλοβατώρας είναι €0,11057. Βάλε κι ένα +6% ΦΠΑ και πας στο €0,1172042. Επίσης να το φορτίζεις και βράδυ –αν και εφόσον είσαι από τους τυχερούς που έχουν νυχτερινό– δηλαδή μεταξύ 23:00-07:00. Για την περίοδο λοιπόν από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου και για χρεώσεις νυχτερινού, το κόστος κιλοβατώρας μαζί με το ΦΠΑ +6% θα είναι €0,0837294.

Έστω ότι έχεις ένα από τα τέσσερα πιο συνηθισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς:

  • VW e-up, με μπαταρία 32,2 kWh
  • Opel Corsa-e, με μπαταρία 50 kWh
  • Nissan LEAF, με μπαταρία 40 kWh
  • Audi e-tron 55 quattro, με μπαταρία 95 kWh

Για το κόστος μιας φόρτισης για κάθε ένα από αυτά έχουμε:

πίνακας με το κόστος φόρτισης ανά μοντέλο και για οικιακό τιμολόγιο ή νυχτερινό ρεύμα

Τα 'παμε, δεν τα 'παμε; Αν μπορείς το φορτίζεις βράδυ! Βέβαια, θα υπάρξουν και κάποιες επιπλέον χρεώσεις τις οποίες ακόμα δεν γνωρίζουμε ακριβώς.

Τώρα, ανάλογα με το πόσα χιλιόμετρα διανύεις τον μήνα, διαμορφώνεται και το συνολικό ποσό το οποίο θα πληρώνεις για το αυτοκίνητό σου.

Κόστος για έναν μήνα ιδιωτικής φόρτισης

Έστω ότι πήρες ηλεκτρικούλι. Σούπερ!
Πόσο θα αυξηθούν τα μηναία σου έξοδα μιας και θα πρέπει να το φορτίζεις;

Η αλήθεια είναι πως μόνο προσεγγιστικά υπάρχει αυτή η απάντηση, καθώς η ΔΕΗ έχει κάποιες χρεώσεις που δεν μπορούμε να τις υπολογίσουμε εδώ γιατί δεν τις ξέρουμε.

Ωστόσο, για να έχεις μια εικόνα –η πραγματικότητα θα είναι σαφώς προς τα πάνω θυμίζουμε– πάμε να δούμε ένα παράδειγμα.

Έστω, πάλι, ότι έχεις το Opel Corsa-e. Αν υποθέσουμε τώρα, ότι σε έναν μήνα διανύεις περίπου 1.000 χιλιόμετρα τότε θα πληρώνεις για τη φόρτιση:

  • περίπου €29, αν φορτίζεις κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • και περίπου €18,4 αν φορτίζεις το βράδυ. Αν έχεις νυχτερινό κοινώς.

Πόσο θα πληρώσεις για σέρβις στην 5ετία;

Αν έχεις...

Peugeot e-208

Για τα πρώτα 5 χρόνια θα πληρώσεις €219,22 έχοντας πραγματοποιήσει 2 σέρβις.

μπλε Peugeot e-208
  • Σέρβις: κάθε 25.000 χιλιόμετρα ή κάθε 2 χρόνια
  • Περιλαμβάνει: πλήρωση υγρών φρένων, σετ φίλτρων γύρης, αντικατάσταση υγρού πλυστικής και διαγνωστικούς και λοιπούς ελέγχους
  • Εγγύηση μπαταρίας: 160.000 χιλιόμετρα ή 8 χρόνια

Opel Corsa-e

Για τα πρώτα 5 χρόνια θα πληρώσεις €295 έχοντας πραγματοποιήσει 2 σέρβις και έναν οπτικό έλεγχο.

πορτοκαλί Opel Corsa-e
  • Σέρβις: κάθε 25.000 χιλιόμετρα ή κάθε 2 χρόνια
  • Περιλαμβάνει: αντικατάσταση υγρού φρένων, αντικατάσταση φίλτρου καμπίνας και διαγνωστικούς και λοιπούς ελέγχους
  • Εγγύηση μπαταρίας: 160.000 χιλιόμετρα ή 8 χρόνια

Skoda Citigo e-iV

Για το μικρό αυτό θα πληρώσεις €300 στα πρώτα 5 χρόνια.

λευκό Skoda Citigo e-iV
  • Σέρβις: κάθε 16.000 χιλιόμετρα ή κάθε 1 χρόνο
  • Περιλαμβάνει: αλλαγή υγρών φρένων, αντικατάσταση φίλτρου γύρης/σκόνης, καθαρισμός πίσω ταμπούρων και διαγνωστικούς και λοιπούς ελέγχους
  • Εγγύηση μπαταρίας: 160.000 χιλιόμετρα ή 8 χρόνια

VW e-up

Κια γι' αυτό το μικρό θα πληρώσεις στην πρώτη 5ετία €300.

κίτρινο VW e-up
  • Σέρβις: κάθε 19.000 χιλιόμετρα ή κάθε 1 χρόνο
  • Περιλαμβάνει: αλλαγή υγρών φρένων, αλλαγή φίλτρων γύρης/σκόνης, καθαρισμός πίσω ταμπούρων και διαγνωστικούς και λοιπούς ελέγχους
  • Εγγύηση μπαταρίας: 160.000 χιλιόμετρα ή 8 χρόνια

VW e-golf

€400 είναι αυτά που θα σου ζητήσει την πρώτη 5ετία αυτό το βολικό αυτοκινητάκι.

λευκό VW e-golf
  • Σέρβις: κάθε 16.000 χιλιόμετρα ή κάθε 1 χρόνο
  • Περιλαμβάνει: αλλαγή υγρών φρένων, αντικατάσταση φίλτρου γύρης/σκόνης και διαγνωστικούς και λοιπούς ελέγχους
  • Εγγύηση μπαταρίας: 160.000 χιλιόμετρα ή 8 χρόνια

Nissan LEAF

Για την πρώτη 5ετία θα πληρώσεις €564 για το Nissan LEAF.

λευκό Nissan LEAF
  • Σέρβις: κάθε 16.000 χιλιόμετρα ή κάθε 1 χρόνο
  • Περιλαμβάνει: φίλτρο καμπίνας, υγρά κλιματισμού και κυκλώματος πέδησης, τυχόν αναβαθμίσεις στο λογισμικό και διαγνωστικούς και λοιπούς ελέγχους
  • Εγγύηση μπαταρίας: 100.000 χιλιόμετρα ή 5 χρόνια για τα μέρη της ηλεκτρικής μετάδοσης, 100.000 χιλιόμετρα ή 3 χρόνια εγγύηση, 12 χρόνια εγγύηση για αντιδιαβρωτική προστασία και 8 χρόνια για τη σταδιακή πτώση της χωρητικότητας της μπαταρίας κάτω από τις 9 μπάρες (όπως φαίνεται στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου το μέγιστο είναι 12)

Nissan 3-NV200 Evalia

Μπορεί να είστε πολλοί και να θέλετε τον χώρο σας, το ποσό όμως που θα πληρώσεις για τα πρώτα 5 χρόνια για τούτο το βανάκι είναι ακριβώς το ίδιο που θα πληρώσεις και για το Nissan LEAF, €564. Οι παροχές είναι επίσης οι ίδιες.

λευκό Nissan 3-NV200 Evalia
  • Σέρβις: κάθε 10.000 χιλιόμετρα ή κάθε 6 μήνες
  • Περιλαμβάνει: φίλτρο καμπίνας, υγρά κλιματισμού και κυκλώματος πέδησης, τυχόν αναβαθμίσεις στο λογισμικό και διαγνωστικούς και λοιπούς ελέγχους
  • Εγγύηση μπαταρίας: 100.000 χιλιόμετρα ή 5 χρόνια για τα μέρη της ηλεκτρικής μετάδοσης, 100.000 χιλιόμετρα ή 3 χρόνια εγγύηση, 12 χρόνια εγγύηση για αντιδιαβρωτική προστασία και 8 χρόνια για τη σταδιακή πτώση της χωρητικότητας της μπαταρίας κάτω από τις 9 μπάρες (όπως φαίνεται στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου το μέγιστο είναι 12)

BMW i3

Για την πρώτη 5ετία (ή για τα πρώτα 100.000 χιλιόμετρα) θα πληρώσεις €595.

μαύρη BMW i3
  • Σέρβις: κάθε 25.000 χιλιόμετρα ή κάθε 2 χρόνια
  • Περιλαμβάνει: αλλαγή υγρού φρένων, αλλαγή μικροφίλτρου και συστήματος θέρμανσης και κλιματισμού, αντικατάσταση τακακιών φρένων, αντικατάσταση αισθητήρα τακακιών φρένων, αντικατάσταση μπαταρίας τηλεχειριστηρίου και διαγνωστικούς και λοιπούς ελέγχους
  • Εγγύηση μπαταρίας: 160.000 χιλιόμετρα ή 8 χρόνια

Mini Cooper SE

€630 είναι το ποσό που θα πληρώσεις στην πρώτη 5ετία (ή στα πρώτα 100.000 χιλιόμετρα) γι' αυτό το αυτοκινητάκι.

γκρι Mini Cooper SE
  • Σέρβις: κάθε 25.000 χιλιόμετρα ή κάθε 2 χρόνια
  • Περιλαμβάνει: αλλαγή υγρού φρένων, αλλαγή τακακιών φρένων, αλλαγή μικροφίλτρου συτήματος θέρμανσης και κλιματισμού, αντικατάσταση μπαταρίας τηλεχειριστηρίου, αντικατάσταση αμορτισέρ αερίου μπροστινού καπό και διαγνωστικούς και λοιπούς ελέγχους
  • Εγγύηση μπαταρίας: 160.000 χιλιόμετρα ή 8 χρόνια

Hyundai Kona Electric

Επειδή έχει δύο εκδόσεις: μία με μπαταρία χωρητικότητας 39 kWh και μία με μπαταρία χωρητικότητας 64 kWh, το κόστος για την πρώτη 5ετία είναι €632 και €663 αντίστοιχα.  

γκρι Hyundai Kona Electric
  • Σέρβις: κάθε 15.οοο χιλιόμετρα ή κάθε 1 χρόνο
  • Περιλαμβάνει: αλλαγή υγρού φρένων, αλλαγή φίλτρου καμπίνας και αντικατάσταση ψυκτικού υγρού μπαταρίας στον τρίτο χρόνο
  • Εγγύηση μπαταρίας: 160.000 χιλιόμετρα ή 8 χρόνια

Audi e-tron

Για το e-tron θα πληρώσεις €710 για την πρώτη 5ετία που θα είστε μαζί.

γαλάζιο Audi e-tron
  • Σέρβις: κάθε 28.000 χιλιόμετρα ή κάθε 2 χρόνια
  • Περιλαμβάνει: αλλαγή υγρών φρένων, αντικατάσταση φίλτρου γύρης/σκόνης και διαγνωστικούς και λοιπούς ελέγχους
  • Εγγύηση μπαταρίας: 160.000 χιλιόμετρα ή 8 χρόνια

Smart EQ

Γι' αυτό το μικρό θα πληρώσεις στην πρώτη 5ετία €780.

γκρι Smart EQ
  • Σέρβις: κάθε 15.000 χιλιόμετρα ή κάθε 1 χρόνο
  • Περιλαμβάνει: αντικατάσταση υγρού φρένων, έλεγχο συστήματος πέδησης, έλεγχο συστήματος διεύθυνσης, αρθρωτών συνδέσμων, στελεχών ανάρτησης και ελαστικών, λειτουργία και διόρθωση εξωτερικού φωτισμού, έλεγχο καλωδίων φόρτισης, αντικατάσταση φίλτρου σκόνης ενεργού άνθρακα, έλεγχο συστήματος υψηλής τάσης, έλεγχο στάθμης ψυκτικού υγρού κυκλώματος μπαταρίας υψηλής τάσης, αντικατάσταση μπαταρίας ηλεκτρικού κυκλώματος (όχι υψηλής τάσης), αντικατάσταση φυσιγγίου αφυγραντήρα μπαταρίας υψηλής τάσης
  • Εγγύηση μπαταρίας: 100.000 χιλιόμετρα ή 8 χρόνια

Mercedes EQC

Αν έχεις αυτό το πολυτελές αυτοκίνητο θα πληρώσεις στην πρώτη 5ετία €1.020.

λευκή Mercedes EQC
  • Σέρβις: κάθε 16.000 χιλιόμετρα ή κάθε 1 χρόνο
  • Περιλαμβάνει: αντικατάσταση υγρού φρένων, αντικατάσταση φίλτρου σκόνης, έλεγχο συστήματος διεύθυνσης, αρθρωτών συνδέσμων, στελεχών ανάρτησης και ελαστικών, έλεγχο συστήματος πέδησης, έλεγχο συστήματος υψηλής τάσης, λειτουργία και διόρθωση εξωτερικού φωτισμού, έλεγχο καλωδίων φόρτισης, έλεγχο συστήματος καθαρισμού παρμπρίζ, αντικατάσταση φίλτρου σκόνης ενεργού άνθρακα, έλεγχο στάθμης ψυκτικού υγρού κυκλώματος μπαταρίας υψηλής τάσης και αντικατάσταση μπαταρίας KeyLess-go.
  • Εγγύηση μπαταρίας: 160.000 χιλιόμετρα ή 8 χρόνια

Jaguar I-Pace

Το κόστος συντήρησης για τα 5 πρώτα χρόνια είναι €0. Ακριβώς! Σε καλύπτει το πρόγραμμα Jaguar Care για τους πρώτους 60 μήνες.

μπλε Jaguar I-Pace
  • Σέρβις: κάθε 34.000 χιλιόμετρα ή κάθε 2 χρόνια
  • Περιλαμβάνει: αντικατάσταση υγρού φρένων, αλλαγή φίλτρου καμπίνας και διαγνωστικούς και λοιπούς ελέγχους
  • Εγγύηση μπαταρίας: 160.000 χιλιόμετρα ή 8χρόνια
  • Σε περίπτωση που πέσει κάτω του 70% η χωρητικότητά της, είναι εξαργυρώσιμη.

Για τη σωστή συντήρηση του ηλεκτρικού σου θα πρέπει να συμβουλευτείς έναν ειδικό για την ακριβή συχνότητα των σέρβις που θα πρέπει να κάνεις. Οι χιλιομετρικές τιμές που σου δίνουμε είναι αυτές που δίνονται από τον κατασκευαστή και ενδεχομένως να αλλάζουν για διαφορετικές εκδόσεις ή ανάλογα με τη χρήση που κάνεις στο όχημά σου.  


Προφανώς λοιπόν το κόστος για τη συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται πολύ από το μοντέλο που θα διαλέξεις και από το πώς θα το φορτίζεις. Δηλαδή, από το αν έχεις νυχτερινό ρεύμα ή όχι κυρίως μιας και αυτό ρίχνει σημαντικά το κόστος της φόρτισης. Σε ό,τι αφορά αυτά τα δύο δεν μπορούμε να σου δώσουμε μια γενική εικόνα παρά μόνο κάποιες ενδεικτικές τιμές με τα στοιχεία που διαθέτουμε μέχρι τώρα.

Ωστόσο, αν κοιτάξουμε το σέρβις ή τα τέλη κυκλοφορίας και το παρκάρισμα, εκεί κερδίζεις σημαντικά. Αν έχεις ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν πληρώνεις καθόλου τέλη κυκλοφορίας ενώ αν έχεις ένα υβριδικό πληρώνεις σχεδόν τα μισά από αυτά που θα πλήρωνες για ένα συμβατικό. Επίσης, αν έχεις αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό δικαιούσαι δωρεάν παρκάρισμα σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης. Τέλος, στο σέρβις έχεις πια πολύ λιγότερα ανταλλακτικά και εξαρτήματα από τα οποία εξαρτάται η κατάσταση του αυτοκινήτου κάτι που μειώνει πολύ το ποσό που θα πληρώνεις στο συνεργείο. Είπαμε, τέλος το μικρό και μεγάλο σέρβις, ένα και καλό σε συγκεκριμένα χιλιόμετρα.

Τώρα που ξέρεις τι περίπου θα πληρώνεις για τη συντήρηση μπορείς πια με μεγαλύτερη σιγουριά να αποφασίσεις το αν θα αγοράσεις ή όχι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μέχρι τότε όμως ρίξε μια ματιά και στον αναλυτικό οδηγό για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα για περισσότερες πληροφορίες.

Δες κι αυτά