Τρακάρισμα μέσα σε πλοίο: Πώς θα αποζημιωθείς αν η βαρκάδα πάει στραβά

Οδηγίες προς ναυτιλλομένους και οδηγούς

ασπρόμαυρη εικόνα μέσα από αυτοκίνητο, φαίνεται από το πλάι κάθισμα οδηγού και τιμόνι και στο βάθος θάλασσα κι ένα πλοίο


Τα πιο αναπάντεχα πράγματα μπορεί να συμβούν τις πιο απίθανες στιγμές, εκεί που λες, εντάξει, το ’χω. Να πλησιάζεις το τραπέζι με την πίτσα στο χέρι και ξαφνικά να σου πέφτει το κουτί και να αναποδογυρίζει. Να κρατάς ποτήρι παγωμένο νερό, να σκοντάφτεις και να το ρίχνεις κάτω. Όλο. Να παίρνεις παγωτό και την ώρα που πας να το φας να ξεκολλάει από το χωνάκι και να πέφτει στο πεζοδρόμιο.

Ή να ξεκινάς για διακοπές και να τρακάρεις μέσα στο πλοίο. Ε όχι!

Τρακάρισμα στο πλοίο: Όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις

Αλλά επειδή, τα έχουμε πει, η ζωή είναι γεμάτη απρόοπτα, καλύτερα να είμαστε όλοι προετοιμασμένοι και γι’ αυτό. Θα μου πεις, άδικο να με βρει στο και πέντε των διακοπών. Έχεις δίκιο. Είναι σαν να προηγείται η ομάδα σου 64-66 και 5 δεύτερα πριν το τέλος να έρχεται ο Διαμαντίδης και να βάζει 3ποντο και να περνά η Ελλάδα στον τελικό. Αλλά να, έτσι την έπαθε και η Γαλλία στον ημιτελικό του EuroBasket 2005. Συμβαίνει, παιδιά. Οπότε προτιμάς χαμένες βολές ή «βάλ’ το, αγόρι μου!»;

Ατύχημα μέσα σε πλοίο: Ποιος πληρώνει

Ακόμα και με τις πιο σωστές και ακριβείς οδηγίες - κοτζάμ Ριγκοντό έχασε τις βολές-σιγουράκια σε εκείνο το ματς - τα πράγματα μπορεί να πάνε στραβά. Τι γίνεται τότε;

Αρχικά, μην αγχώνεσαι. Συνήθως τα ατυχήματα μέσα σε πλοίο είναι - ακολουθεί περιγραφή με βαθιά επιστημονικούς όρους- μικροακουμπήματα από το ένα όχημα στο άλλο. Και, ναι, η κάλυψη αστικής ευθύνης περιλαμβάνει όλες τις περιπτώσεις που το ασφαλισμένο όχημα προκαλέσει ζημιές προς τρίτους. Οπότε η ασφαλιστική που το ασφαλίζει θα αναλάβει την αποζημίωση και σε περίπτωση ζημιάς μέσα σε πλοίο.

Δεν το λέμε εμείς (μόνο). Το λέει, με λίιιιγο πιο περίπλοκες διατυπώσεις, το Προεδρικό Διάταγμα 237/1986 Άρθρο 2:

Ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου που κυκλοφορεί μέσα στην Ελλάδα επί οδού υποχρεούται να έχει καλύψει με ασφάλιση την εκ τούτου έναντι τρίτων αστική ευθύνη, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Η κυκλοφορία επί γηπέδου προσιτού στο κοινό ή σε κάποιο αριθμό προσώπων που δικαιούται να συχνάζουν σ’ αυτό, εξομοιώνεται με την κυκλοφορία επί οδού. Η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της αδείας κυκλοφορίας και των πινακίδων κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πραγμασι κίνηση ή λειτουργία του αυτοκινήτου, εκτός αν έχει τηρηθεί η διαδικασία της ακινησίας.

Οπότε, αν το ασφαλισμένο όχημα προκαλέσει ζημιές προς τρίτους κατά την επιβίβαση ή αποβίβαση από το πλοίο, αυτές θα καλυφθούν από την ασφαλιστική του γιατί το πλοίο εντάσσεται στο «Η κυκλοφορία επί γηπέδου προσιτού στο κοινό ή σε κάποιο αριθμό προσώπων που δικαιούται να συχνάζουν σ’ αυτό, εξομοιώνεται με την κυκλοφορία επί οδού».

εικόνα από ψηλά, κατάστρωμα πλοίου με παρκαρισμένα αυτοκίνητα και από κάτω η θάλασσα

Κι αν δεν φταίω (μόνο) εγώ;

Τώρα, αν υποθέσουμε πως την ώρα που παρκάρεις δέχεσαι λανθασμένες οδηγίες από το πλήρωμα του πλοίου – αν και αναρωτιόμαστε αν αυτοί οι άνθρωποι με το γερακίσιο μάτι μπορούν να κάνουν λάθος- τότε μπορεί να προκύψει συνυπαιτιότητα. Ωστόσο ο έλεγχος του οχήματος είναι ευθύνη του οδηγού.

Είναι περιττό να πούμε πως πριν βγεις από το αυτοκίνητο διπλοτσεκάρεις το χειρόφρενο – αυτό είναι σίγουρα δική σου ευθύνη.

Οπότε είναι λίγες οι περιπτώσεις που την αποκατάσταση των ζημιών θα την αναλάβει η πλοιοκτήτρια εταιρία και όχι η ασφαλιστική και αφορούν περιστατικά που είναι ξεκάθαρο ότι δεν προκύπτει ευθύνη του οχήματος ή του οδηγού του. Για παράδειγμα, ζημιές προς τρίτους που οφείλονται σε λάθος φόρτωση- αυτό είναι ευθύνη του πληρώματος του πλοίου.

Μπορεί επίσης- worst case scenario- να τραυματιστεί επιβάτης που κινούνταν πεζός μέσα στο parking του πλοίου, σε σημείο όμως που δεν προβλέπεται η κίνηση πεζών. Τότε μπορεί να προκύψει ευθύνη του πληρώματος καθώς δεν τήρησε τους κανόνες επιβίβασης - αποβίβασης.

Παρκαδόρος πλοίου: Ένας νευροχειρουργός στη θάλασσα

Αν έχεις βάλει το αυτοκίνητο ή τη μηχανή σου σε γκαράζ πλοίου, έχεις γνωρίσει αυτή την ξεχωριστή ομάδα ανθρώπων με δεξιότητες που όλοι ζηλεύουμε και ακρίβεια κινήσεων που θα ήταν εξίσου χρήσιμη σε ένα πολύπλοκο και δύσκολο χειρουργείο: τους παρκαδόρους.

Τους μάγους των οδηγιών, που παίζουν με το μυαλό σου καθώς σε καθοδηγούν να παρκάρεις κάπου που εσύ έχεις τη βεβαιότητα πως δεν χωράς- αλλά πάντα διαψεύδεσαι γιατί τελικά χωράς και γιατί πάντα ο άνθρωπος του πλοίου ξέρει καλύτερα.

Τους διαστολείς του χώρου, που ενώ εσύ λες «καλά, αποκλείεται να μπουν όλα αυτά τα οχήματα στο πλοίο», εκείνοι και τα χωράνε με ακρίβεια εκατοστού κι αφήνουν και κενά. Αξιοζήλευτα skills, τι να πεις! Τα έχει περιγράψει στην υπερβολή τους και με τον πιο ξεκαρδιστικό τρόπο ο Διονύσης Ατζαράκης.

Και τι πρέπει να κάνω αν μου κάτσει;

Κι αν συμβεί, αναρωτιέσαι, τι χάος διαδικασιών με περιμένει;

Ησύχασε, κανένα. Προβλέπεται να συμπληρωθούν κάποια έγγραφα- ανάλογα και το περιστατικό – και η υπεύθυνη αρχή εν πλω είναι το πλήρωμα του πλοίου, προφανώς δεν υπάρχει Τροχαία.

Αν έχεις το όχημά σου ασφαλισμένο στην Hellas Direct, μπορείς να κάνεις ό,τι θα έκανες και αν σου συνέβαινε ένα απρόοπτο στον δρόμο: να μας τηλεφωνήσεις! Θα σε καθοδηγήσουμε και θα σου εξηγήσουμε κάθε βήμα που ίσως χρειαστεί. Η εμπειρία μας λέει πως συνήθως πρόκειται για μικροζημιές που δεν εμποδίζουν την κίνηση του αυτοκινήτου αλλά φυσικά πρέπει να φτιαχτούν.

Μην αφήσεις τίποτα να χαλάσει τις διακοπές σου. Ούτε εμείς θα αφήσουμε💙 .

Δες κι αυτά