Οι πιο κουλ μηχανές που άφησαν εποχή - και θα θέλαμε να κυκλοφορούν ακόμη | Part 2

Είναι ωραίες αλλά είναι σπάνιες. Μηχανές που νοσταλγείς και θα ήθελες όσο τίποτα άλλο να ξαναβγούν στο εμπόριο!

Οι πιο κουλ μηχανές που άφησαν εποχή - και θα θέλαμε να κυκλοφορούν ακόμη | Part 2

Μετά από εκατοντάδες σχόλια και παρατηρήσεις για τις πιο κουλ μηχανές που άφησαν εποχή, επιστρέφουμε δυναμικά με Part 2. Είναι μεγάλος ο κόσμος της μοτοσυκλέτας. Η ποικιλία είναι τεράστια. Τα γούστα πολλά. Είπαμε όμως μιας και σου άρεσε το θέμα να το ανοίξουμε ξανά, με μερικές επιπλέον μηχανάρες που έμειναν ανεξίτηλες στη μνήμη μας, ακόμη κι αν ανήκουν πια στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας. Τις βγάζουμε, τις ξεσκονίζουμε και στις παρουσιάζουμε.

Kawasaki GPZ 550

Παρκαρισμένη κόκκινη Kawasaki GPZ 550 σε δρόμο

Αν και η παραγωγή της διήρκησε μόλις 4 χρόνια, από το 1981 έως το 1985, η "ζημιά" που έκανε στους νέους της εποχής ήταν αδιόρθωτη. Από τα μπροστινά δισκόφρενα μέχρι τις άκρες των σιγάστρων, η GPz ήταν μια στυλάτη μοτοσυκλέτα και ξεχώριζε ανάμεσα στις άλλες. Κατακόκκινη και παθιάρα, αυτή η μοτοσυκλέτα φώναζε "τεστοστερόνη". Είναι η μηχανή για την οποία θα ακούσεις τον πατέρα σου να λέει ξεφυσώντας:  "δεεεε τις φτιάχνουν πια όπως παλιά".

Honda CB900F Bol d'Or

Κόκκινη παρκαρισμένη στην άκρη του δρόμου Honda CB900F Bol d'Or

H κυρία CB900F είχε έναν τετράχρονο κινητήρα 900cc που μπορούσε να φτάσει τoυς 95 ίππους και 210χλμ/ώρα. Ονομάστηκε Bol d'Or από τον αγώνα μοτοσυκλετών με το ίδιο όνομα που δεξαγόταν στην Γαλλία. Η Honda την περίοδο των 70s είχε σαρώσει τα μετάλλια. Η μοτοσυκλέτα αυτή παρήχθη σε δύο περιόδους: από 1979 έως το 1983 και 2002 έως το 2007 με μία πιο εκσυγχρονισμένη έκδοση. Και ήταν και ομορφούλα έτσι; Θαύμασε δομή, φιγούρα, στρογγυλό προβολέα και κινητήρα!

Ducati 900 SS

Παρκαρισμένη Ducati 900 SS με φόντο πράσινο λιβάδι

Με περιστρεφόμενη δεξαμενή καυσίμου, με υλικό απόσβεσης ήχου, με ρυθμιζόμενη ανάρτηση Showa, με ψαλίδι αλουμινίου, με τα όλα της τελος πάντων, η Ducati 900 Super Sport έγινε μια από τις πιο δημοφιλείς μοτοσυκλέτες των 90s αλλά και της αρχής των 00s. Η βιομηχανία παρήγαγε σχεδόν κάθε χρόνο και μία βελτιωμένη έκδοσή της. Και μην ξεχνάμε τα ωραία γραφικά και το εξαιρετικό design που την έκαναν ξεχωριστή. Την προλάβανε οι αγοραστές από το 1988 έως το 2007.

Norton Commando

Πορτοκάλι Norton Commando μπροστά από άσπρη γκαραζόπορτα

Είναι η μόνη βρετανίδα της λίστας μας. Παράχθηκε από την εταιρία Norton Motorcycle από το 1967 έως το 1977 όπου έκλεισε η εταιρία. Εκδόθηκε σε διάφορα μοντέλα για να ταιριάξει στις ανάγκες διαφορετικών αναβατών. Καλή απόδοση, η μηχανικά λιτή και εξοπλισμένη με ένα μοναδικό σύστημα στήριξης κινητήρα καταλογιζόταν στις πολύ δημοφιλείς μοτοσυκλέτες της εποχής της, μέχρι που έσκασε η ιαπωνική παραγωγική βόμβα και την κατατρόπωσε.

Vincent Black Shadow

Εκθεσιακή μαύρη Vincent Black Shadow

Ήδη, το 1947 η Rapide της εταιρίας Vincent H·R·D διαφημιζόταν ως "η ταχύτερη μοτοσικλέτα στον κόσμο", αλλά τον Φεβρουάριο του 1948 κατασκευάστηκε η Vincent Black Shadow με τελική ταχύτητα 201.2 χλμ/ώρα (αφήνοντας την Harley Davidson Knucklehead να την κοιτάει με κυάλια στα 160 χλμ/ώρα). Το ρεκόρ της αυτό μάλιστα, δεν έσπασε καμία άλλη  μέχρι να κυκλοφορήσει η Kawasaki Z1 το 1973 και να φτάσει τα 212 χλμ/ώρ; Είναι και αυτή από τις μηχανές που μπορεί να συναντήσεις σε διάφορα μουσεία μοτοσυκλέτας ανά τον κόσμο. Για να μην πούμε για την ομορφιά της...Εδώ ο Jay Leno μας κάνει φλεξ. Και με το δίκιο του δηλαδή.

Kreidler Florett RS

Μια Kreidler Florett RS παρκαρισμένη στην εξοχή

Από 'δώ η κυρία "Φλορέττα" με καταγωγή από την Στουτγκάρδη. Κατασκευαζόταν από την γερμανική εταιρία Kreidler -Metall-und Drahtwerke από το 1967 έως και το 1981 και συνολικά παρήχθησαν πάνω από 120.000 κομμάτια. Ήταν μικρής ταχύτητας, ανθεκτικές, και μπήκαν πολύ εύκολα στη ζωή του μέσου Γερμανού, αφού λέγεται ότι το 1959 αποτελούσαν το 1/3 των μηχανών στη χώρα. Αλλά και στην Ελλάδα αγαπήθηκε πολύ. Κυρίως από την νεολαία και τους έφηβους, αφού δεν χρειαζόταν καν δίπλωμα για να την οδηγήσεις! Αν και σχετικά μικρόσωμη, ξεχώριζε για την 60s αισθητική.

Zundapp K800

Παρκαρισμένη σε δρόμο μια μαύρη Zundapp K800

Το 1917 μεταξύ των κοστομοϊστορικών γεγονότων που λάμβαναν μέρος στην Ευρώπη, ιδρύθηκε στη Νυρεμβέργη η Zündapp μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες κατασκευής μοτοσυκλέτας στη Γερμανία. Το 1921 παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο k22. Όπως καταλαβαίνεις τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο οι μοτοσυκλέτες της εταιρίας είχαν την τιμητική τους και η Κ800 προφανώς ξεπούλησε. Μα δες την, σαν να βγήκε από το Inglorious Basterds.

Kawasaki H1 Mach III 500

Kawasaki H1 Mach III 500 σε εκθεσιακό χώρο

A.k.a Σαμουράι. Ε με τρικύλινδρο δίχρονο κινητήρα 500 κυβικών, οριακά ελαφρύ το λες το παρατσούκλι της. Η παραγωγή της από την Kawasaki διήρκησε 6 χρόνια, από το 1969 έως το 1975. Ήταν ατίθαση. Κυριολεκτικά όμως. Όταν ο οδηγός επιτάχυνε έκανε μεγάλη προσπάθεια να "βρεί" τα φρένα της. Είχε τόσο κακή φήμη που, πολλοί στην Ελλάδα τις λέγανε και "σκοτρώστρες". Ακόμη κι από τον ήχο της εξάτμισής της μπορούσες να καταλάβεις ότι κάτι τρέχει με αυτήν τη μηχανή! Δεν μας πιστεύεις; Τσέκαρε.

Moto Guzzi Stornello

Κόκκινη Moto Guzzi Stornello παρκαρισμένη μπροστά από γκρι πόρτα

Απλή, καθόλου φλύαρη και ιδιαίτερα αποδοτική για την εποχή των 70s η Stornello, ήταν μια τετράχρονη μοτοσυκλέτα που έφτανε τα 125 κυβικά, η οποία έβγαινε σε ποικιλία μορφών, όπως την Sport και την Turismo που έφτανε τα 160 κυβικά. Η παραγωγή της διήρκησε από το 1961 έως το 1974. Αν και επανεκδόθηκε σε limited series για 1000 κομμάτια το 2016 , η Stornello μπορεί να θεωρηθεί κι αυτή μία από τις μοτοσυκλέτες για τις οποίες "έσπασε το καλούπι".

Δες κι αυτά