Πες μας την ηλικία σου για να σου πούμε πόσο πιθανό είναι να βρεις σπασμένο το τζάμι του αυτοκινήτου σου

Πες μας την ηλικία σου για να σου πούμε πόσο πιθανό είναι να βρεις σπασμένο το τζάμι του αυτοκινήτου σου

Δεν έχει να κάνει με το πόσο προσεκτικός/ή είσαι. Τέτοια τύχη!

Μακάρι να μην έσπαγαν ποτέ. Να έχεις τόσες σκοτούρες και να πρέπει να ανησυχείς μη τυχόν και σπάσει κάποιο τζάμι στο αυτοκίνητο σου; Άντε και βλέπεις κάθε τρεις και λίγο τον καιρό. Χαλάζι, άνεμος, βροχή και πάει λέγοντας. Γίνεται να μη πας στη δουλειά σου ή να μη πας να πάρεις το παιδί από το σχολείο; Δεν γίνεται!

Κι εκεί που λες, καλοκαίρι, ας ησυχάσω, μαθαίνεις πως το καλοκαίρι το χαλάζι δεν πάει διακοπές, αλλά αντίθετα μπορεί να βομβαρδίσει το ωραίο σου παρμπρίζ σαν να μην υπάρχει αύριο. Κι αν δεν σε απασχολεί το χαλάζι, ξέρεις πάντα πως ίσως εκείνο το άτιμο το πετραδάκι καραδοκεί κάτω από τη ρόδα του μπροστινού οχήματος για να εκτοξευτεί στο τζάμι σου (όπως κρύβονται τα lego περιμένοντας τη γυμνή πατούσα σου και οι γωνίες του κομοδίνου περιμένοντας το σημείο ανάμεσα στο τέταρτο και το τελευταίο δάχτυλο του ποδιού σου).

Με μια κουβέντα: Δεν έχει να κάνει με το αν και το πόσο προσεκτικός/ή είσαι. Απλώς συμβαίνει. Οπότε διάβασε για να ξέρεις τι να περιμένεις και να μην αναρωτηθείς «γιατί σε μένα». Γιατί δεν υπάρχει απάντηση.

Πότε τα αυτοκίνητα κινδυνεύουν περισσότερο (ή λιγότερο) με σπασμένα τζάμια

Αυτό που μπορείς όμως να κάνεις είναι να ρίξεις μια ματιά στα δεδομένα που ετοιμάσαμε για σένα, ώστε να ξέρεις πόσο πιθανό (ή όχι) είναι να χρειαστείς να αλλάξεις το τζάμι σου.

Τα στοιχεία μας λοιπόν λένε πως όσο πιο νέος, τόσο πιο πιθανό να σπάσει τζάμι στο αυτοκίνητο σου, ειδικά αν είσαι 20-30 ετών!

Μέσα στο 2021 είχαμε 68 θραύσεις κρυστάλλων για κάθε 1.000 συμβόλαια (που είχαν μέσα κάλυψη θραύσης κρυστάλλων) από οδηγούς 20-30 ετών και 41 περιπτώσεις για οδηγούς 30-40 ετών. Αυτές οι ηλικίες βρίσκονται στις πρώτες θέσεις και δεν το λες και μικρό το ποσοστό.

Πάνω από τη μέση βρίσκονται οι 40-50 και οι 50-60 ετών, με 36 και 38 περιστατικά αντίστοιχα. Μετά τα 60 αρχίζει η κατιούσα- για θραύση κρυστάλλων μιλάμε πάντα- με 32 περιστατικά στα 1.000 από την ηλικιακή ομάδα 60-70, 26 για τους 70-80 και 31 για τους 80-90.

Ποιας ηλικίας αυτοκίνητα είναι πιο bulletproof

Αφού είδες πως η ηλικία του οδηγού παίζει το ρόλο της, ίσως να αναρωτηθείς αν συμβαίνει κάτι αντίστοιχο και με την ηλικία του οχήματος σου. Γι’ αυτό και εμείς σκαλίσαμε τα δεδομένα μας για τις θραύσεις κρυστάλλων μέσα στο 2021 και έχουμε την απάντηση !

Με αυτές τις ηλικίες φαίνεται πως ισχύει το αντίθετο, δηλαδή  «όσο νεότερο, τόσο λιγότερο πιθανό». Τα πιο καινούργια αυτοκίνητα 0-5 ετών έχουν λιγότερα συμβάντα θραύσης απ’ ότι τα υπόλοιπα ΙΧ. Όχι ότι οι 27 περιπτώσεις ανά 1000 συμβόλαια είναι αμελητέο ποσοστό, αλλά σίγουρα είναι καλύτερα από τις 37 περιπτώσεις των αυτοκινήτων των ηλικιών 5-15 και τις 39 περιπτώσεις αυτοκινήτων ηλικίας 16+.

Η μεζούρα έχει κάτι να σου πει για τα σπασμένα τζάμια

Ακόμη ένα αποτέλεσμα που πιθανόν να σε ενδιαφέρει! Όσο πιο μεγάλο το αυτοκίνητο, τόσο περισσότερες και οι θραύσεις κρυστάλλων. Ενδιαφέρον;

Τα στοιχεία μας για το 2021 δείχνουν 41 περιστατικά θραύσης κρυστάλλων ανά 1.000 ασφαλισμένα ΙΧ με μήκος μεγαλύτερο των 4,7 μέτρων. Τα αμέσως μικρότερα, 4,4 με 4,7 μέτρα, είχαν 35 περιστατικά στα 1.000 ασφαλισμένα. Στην τρίτη θέση «ισοψηφούν» τα οχήματα 4,1 με 4,4 μέτρα και 3,7 με 4,1 μέτρα. Τα λιγότερα περιστατικά θραύσης κρυστάλλων, 32 στα 1.000 ασφαλισμένα ΙΧ, καταγράφηκαν στα αυτοκίνητα με μέγεθος μικρότερο των 3,7 μέτρων.

Οπότε, αν κοιτάξεις τη διαφορά της πιθανότητας ενός μικρού αυτοκινήτου κάτω των 3,7 μέτρων και ενός μεγάλου άνω των 4,7 μέτρων, μιλάμε για σχεδόν 25% μεγαλύτερη πιθανότητα θραύσης στα μεγάλα ΙΧ.

Και τώρα που ξέρεις, μην το σκέφτεσαι

Ξέρεις πότε διαβάζεις τα παραπάνω στοιχεία και λες «καλά, ούτε που με νοιάζει»; Όταν έχεις συμπεριλάβει τη Θραύση Κρυστάλλων στις καλύψεις σου, οπότε έχεις το κεφάλι σου ήσυχο!

Τσέκαρε την εδώ. Σου ευχόμαστε να μην σου χρειαστεί ποτέ, αλλά σε κάθε περίπτωση καλύτερα να προνοείς παρά να τρέχεις μετά!

(Εντάξει, όχι κι έτσι)

Δες κι αυτά