Αντιπροσωπεία ή συνεργείο για το σέρβις του αυτοκινήτου σου;

HD Team

HD Team

Έχεις βρεθεί πολλές φορές στο δίλημμα: συνεργείο ή αντιπροσωπεία; Θέλεις το καλύτερο για το αυτοκίνητό σου, αλλά και για την τσέπη σου, και με το δίκιο σου. Στη πραγματικότητα δεν πρόκειται για "το φθηνό ή το σωστό" αλλά για την ανάγκη που έχεις να καλύψεις κάθε φορά. Βέβαια, ξέρουμε ότι η εμπιστοσύνη στις δεξιότητες του επαγγελματία που αφήνεις το αυτοκίνητό σου, παίζει τον κύριο ρόλο, είτε πρόκειται για ανεξάρτητο συνεργείο είτε για παράρτημα της αντιπροσωπείας του αυτοκινήτου σου.

Επειδή καταλαβαίνουμε την ανησυχία σου αυτή όμως αποφασίσαμε να απαντήσουμε σε μερικές συχνές απορίες και να σου παρουσιάσουμε μερικά facts που πιστεύουμε θα σου είναι χρήσιμα για όποτε χρειαστεί να επιλέξεις!

Συνεργείο Αντιπροσωπείας: τεχνογνωσία, εξοπλισμός, εξειδίκευση


Το τμήμα σέρβις της αντιπροσωπείας του αυτοκινήτου είναι ενημερωμένο και πλήρως εξειδικευμένο όσον αφορά στα μοντέλα μίας συγκεκριμένης βιομηχανίας. Αυτή είναι και μία ειδοποιός διαφορά με τα ανεξάρτητα συνεργεία: τεχνογνωσία και εξειδίκευση.

Επιπλέον, τα συνεργεία των αντιπροσωπειών έχουν στη διάθεσή τους σύγχρονα διαγνωστικά συστήματα και εργαλεία που σε συνδυασμό με τους σπεσιαλίστες τεχνικούς, σου εγγυώνται ότι σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα θα έχει εντοπιστεί και επισκευαστεί η ζημιά σου όπως πρέπει. Τα συνεργεία αντιπροσωπείας διαθέτουν επίσης πληθώρα γνήσιων καινούργιων ανταλλακτικών, από ένα απλό κλιπ μέχρι κινητήρες. Τα περισσότερα συνεργεία αντιπροσωπείας παρέχουν όχημα αντικατάστασης για να μπορείς να κινείσαι στη διάρκεια των ημερών που το αυτοκίνητό σου θα επισκευάζεται. Επίσης παρέχουν τεχνικό σύμβουλο του αυτοκινήτου σου. Διαθέτουν πληρωμές με δόσεις, πράγμα που σε βολεύει ειδικά όταν προκύψει ζημιά σε στενή οικονομικά περίοδο για σένα (που σύμφωνα με το νόμο του Μέρφι πάντα τότε συμβαίνει).

Κάποια πολύ, πολύ οργανωμένα παραρτήματα αντιπροσωπειών μπορούν να κάνουν μέχρι και (πρόσεξε) "αυτόματη ανάκληση ανταλλακτικών". Τι είπαμε τώρα ε; Αυτό σημαίνει ότι όταν κάποιος κατασκευαστής ανακαλύψει ότι μερικά υλικά δεν βγήκαν σωστά ή βγήκαν "ελαττωματικά", ενημερώνει τους dealers για να τα αλλάξουν δωρεάν στους πελάτες!

Εντάξει δεν είναι όλα τέλεια. Το ξέρεις και το ξέρουμε ότι το κόστος είναι τσιμπημένο. Ισχύει και το ότι το σέρβις στα συνεργεία αντιπροσωπείας γίνεται πάντα με ραντεβού, πράγμα που κάνει λίγο χρονοβόρα την όλη διαδικασία.

Γενικά Συνεργεία: οικονομία, ευελιξία, εμπιστοσύνη


Από την άλλη έχουμε τους ανεξάρτητους επισκευαστές, τα συνεργεία της γειτονιάς μας. Τα ανεξάρτητα συνεργεία είναι πιο ευέλικτα στα ραντεβού. Μπορείς να κανονίσεις σέρβις και αυθημερόν ας πούμε. Κάνεις ένα τηλεφωνάκι στον μάστορα και σου λέει πότε είναι διαθέσιμος ή σε καλεί να πας μόλις είναι ελεύθερος. Ευελιξία χρόνου, τσεκ.

Οικονομία; Προφανέστατα κύριος λόγος προτίμησης είναι οι ανταγωνιστικές τιμές που σου δίνουν. Και γιατί έχουν τόσο ανταγωνιστικές τιμές; Χρησιμοποιούν ανταλλακτικά aftermarket και γνήσια μεταχειρισμένα. Και μπορεί να μην έχουν - τα περισσότερα - διαγνωστικά συστήματα υψηλής τεχνολογίας, έχουν όμως τον "Κύριο Μάκη" τον μάστορα που σε ξέρει από τότε που έπιασες τιμόνι στα χέρια σου και έχετε χτίσει και μια σχέση επικοινωνίας και εμπιστοσύνης μεταξύ σας. Είναι δηλαδή πιο προσωποποιημένη η εξυπηρέτηση και έχεις πιο "κοντινή" εικόνα του τι συμβαίνει.

Το ότι πολλά δεν διαθέτουν τα διαγνωστικά συστήματα βάσει των προδιαγραφών του κατασκευαστή, είναι αυτό που τα κάνει να μην μπορούν να βρουν άμεσα και γρήγορα όλους τους κωδικούς βλαβών που θα εμφανίσει ένα πιο σύγχρονο αυτοκίνητο. Αυτό συνεπάγεται στο ότι οι ελεύθεροι επισκευαστές, επειδή ασχολούνται με την επισκευή σε ένα ευρύ φάσμα οχημάτων, μερκές φορές χρειάζεται ίσως να κάνουν περισσότερη έρευνα για να πετύχουν τη σωστή επισκευή, κάτι που θα μπορούσε να χειριστεί μία αντιπροσωπεία πιο εύκολα, ακριβώς λόγω της εξειδίκευσης της.

Επιπλέον ο αριθμός των οχημάτων CAN bus έχει αυξηθεί και συνεχίζει να αυξάνεται τα τελευταία χρόνια. "Τι είναι τα CAN bus" θα μας πεις τώρα. Είναι κατά κάποιο τρόπο ένα κοινό δίκτυο μέσω του οποίου επικοινωνούν όλες οι ομάδες ελέγχου αυτοκινήτου (το σύστημα διαχείρισης κινητήρα, το ABS, τα φώτα, οι αερόσακοι, τα όργανα, ο κλιματισμός, το τιμόνι) με αυτό που συνδέονται οι υπολογιστές. Το CAN bus λοιπόν είναι ο κεντρικός "εγκέφαλος" και σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα οποιαδήποτε βλάβη προκύψει καταγράφεται εκεί. Τα γενικά συνεργεία λοιπόν διαθέτουν πιο γενικής χρήσης διαγνωστικά μηχανήματα που δεν είναι τόσο ακριβή όσον αφορά αυτά τα αυτοκίνητα.


Και τώρα η ερώτηση για τις €100.000: "Για να έχω τα αυθεντικά εργοστασιακά ανταλλακτικά πρέπει να πάω στην αντιπροσωπεία του αυτοκινήτου;"


Όχι απαραίτητα. Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία συνεργάζεται με αξιόπιστους κατασκευαστές ανταλλακτικών με τους οποίους έχει συμβόλαια. Υπάρχει γενικά η πεποίθηση ότι αυτά τα ανταλλακτικά χορηγούνται μόνο στις αντίστοιχες αντιπροσωπείες, δεν ισχύει όμως κάτι τέτοιο. Από το 2002 με την αλλαγή του Κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων μπορούν να εξυπηρετούνται από ανεξάρτητα συνεργεία και να προμηθεύονται τα ανταλλακτικά της επιλογής τους αρκεί μόνο να έχουν τη σχετική έγκριση από την Ε.Ε..

Το ίδιο ισχύει και για την εγγύηση του σέρβις, δεν"χάνεται"αν επιλέξεις ελεύθερο επισκευαστή. Οι εγγυήσεις είναι σημαντικό κομμάτι της σωστής και οικονομικής συντήρησης του αυτοκινήτου. Ξέρουμε άλλωστε ότι οι εποχές απαιτούν για τους περισσότερους και οικονομία, και συνήθως η εξυπηρέτηση σε αντιπροσωπείες έχει υψηλό κόστος.

Την επόμενη φορά που θα χρειαστείς σέρβις ή επισκευή, βάλε κάτω τις ανάγκες και τις δυνατότητές σου και διάλεξε αναλόγως. Πάντως ΑΝ, λέμε τώρα, αν τυχαίνει και είσαι πελάτης της Hellas Direct, σου παρέχουμε ελκυστικές εκπτώσεις στα συνεργαζόμενα μας συνεργεία 😉