Παραδέξου το είναι αλήθεια. Όταν καβαλάς τη μοτοσικλέτα σου γίνεσαι άλλος άνθρωπος. Είναι λες και μπαίνει μέσα σου κάποια άγνωστη δύναμη που σου προκαλεί ρίγη συγκίνησης. Η στιγμή αυτή είναι για κάποιους ιερή, αφού αν είσαι αρκετά κοντά με τη μοτοσικλέτα σου -εκτός από τον εκτενή έλεγχο που της κάνεις για να δεις ότι όλα είναι στη θέση τους- είναι η ώρα που η ψυχή σου γίνεται ένα με αυτή και είσαι έτοιμος να ζήσεις την απόλυτη εμπειρία. Τα μάτια σου στο δρόμο όμως, έ!
Anyway, ως γνήσιο motorcycle freak -ή και όχι- αν έχεις ταξιδέψει στην Ευρώπη θα έχεις παρατηρήσει ότι το σηματάκι «επ! απαγορεύεται» για τις μοτοσικλέτες μπορεί να διαφέρει από χώρα σε χώρα. Τι είδος μοτοσικλέτας θα οδηγούσε άραγε η κάθε χώρα με βάση την σήμανση για την απαγόρευση εισόδου τους; Γιατί ορισμένα σχέδια απεικονίζουν όντως υπαρκτά μοντέλα! Πάμε να δούμε πώς έχουν τα πράγματα, πάντα βάση της δικής μας άποψης και ματιάς. Ένα σου λέμε. Κάποιες χώρες θα ήταν σίγουρα πολύ badass!
Μοτοσικλέτες και απαγορευτικές πινακίδες
1. Πολλά κυβικά + πολλά άλογα = απόλυτη εμπειρία!
Ναι, αγαπάμε την ταχύτητα και όλα εκείνα τα διαμαντάκια που έχουν πολλά άλογα και είναι έτοιμα να σχίσουνε την άσφαλτο. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι βγαίνουμε στο δρόμο και σανιδώνουμε το γκάζι σαν να μην υπάρχει αύριο. Αυτό είναι λάθος και το ξέρεις! Τηρούμε πάντοτε τα όρια ταχύτητας, τον Κ.Ο.Κ. και παρατηρούμε την σήμανση γύρω μας. Άλλωστε μην ξεχνάς, για πινακίδες μιλάμε και εδώ!
Αγαπημένη γκαζιάρικη μοτοσικλέτα, που θυμίζει λιγάκι και Suzuki Hayabusa, θα ήταν σίγουρα η Λετονία της οποίας ο αναβάτης είναι... άφαντος. Ψάξαμε πολύ για να τον βρούμε αλλά πουθενά αυτός. Sport και μοντέρνος σχεδιασμός, πολλά κυβικά και άλογα έτοιμα να ξεχυθούν στους δρόμους. Αυτή η μοτοσικλέτα είναι πάντα έτοιμη για περιπέτεια. Αρκεί να πατήσεις το γκάζι και έφυγες για αξέχαστες εμπειρίες -κράνος και μπουφάν να μην ξεχάσεις!
Κοιτώντας λιγάκι πιο προσεκτικά τον μοτοσικλετικό «χάρτη», υπάρχει και κάποιος άλλος που μας τραβάει την προσοχή. Και δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από τον διαστημικό αναβάτη της Τσεχίας. Ναι ναι, διαστημικός γιατί αν παρατηρήσεις -εννοείται όχι την ώρα που οδηγείς- θα δεις την λεπτομέρεια της διαστημικής μπότας που δεν μπορείς να ξεδεις, αφού την παρατηρήσεις. Ο εξαιρετικά καλοντυμένος φίλος μας, οδηγεί μια μοτοσικλέτα που μας θυμίζει πολύ την πανέμορφη Honda Rebel και με το κουλ και χαλαρό του ύφος είναι έτοιμος να καταπλήξει τα πλήθη!
Με όχι και τόσο επιτυχία ώς προς το design της πινακίδας, θα μπορούσαν να είναι σε αυτή την κατηγορία -με εμφανέστατο copy paste μεταξύ τους- και οι: Κροατία, Βοσνία- Ερζεγοβίνη, Βόρεια Μακεδονία, Νορβηγία, Φινλανδία, Ουγγαρία, Γερμανία. Αν κάποιος προσπαθήσει λιγάκι μπορεί να διαπιστώσει ότι υπάρχει κάτι από Ducati επάνω τους.
Τέλος, δεν θα μπορούσαν να λείπουν από εδώ η Τουρκία, που θυμίζει λίγο την υπερδιαστημική και σούπερ μοτοσικλέτα TRON και η Αγγλία, που θυμίζει πολύ την μοτοσικλέτα αστραπή, την Honda CB500X.
2. Vintage Lovers
Η αγαπημένη μας κατηγορία. Διάχυτη μυρωδιά από βενζίνη, πούρο, πατσουλί και δέρμα κατακλύζει το μυαλό και τα ρουθούνια μας. Αυτό κάνει τη στιγμή να ταιριάζει γάντι σε ένα sepia φόντο. Είναι όλες αυτές οι μοτοσικλέτες που χωρίς καμία αμφιβολία δεν μπορείς να σταματήσεις να θαυμάζεις όπου πετύχεις. Λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά, φίνος και διαχρονικός σχεδιασμός και πινελιές πολυτελείας. Μάντεψε ποιος είναι σε αυτή την κατηγορία;
Φυσικά η Ελλάδα δεν θα μπορούσε να λείπει από εδώ, μιας και σύμφωνα με τις απόψεις του κοινού, παρέα με την Αυστρία έχουν τον τίτλο του πιο όμορφου σχεδιασμού, όσον αφορά τις πινακίδες απαγόρευσης μοτοσικλέτας. Μάλιστα, οι καλλιτέχνες είχαν τόσα κέφια όταν δημιουργούσαν τα έργα τους, που εμφανώς επηρεαζόμενοι από τις κρύες μέρες και νύχτες πρόσθεσαν στον οδηγό και ένα κασκολάκι για να μην πουντιάσει! Αν και παρουσιάζουν ομοιότητες διαφέρουν ως προς τα μοντέλα, καθώς η ελληνική εκδοχή θυμίζει πολύ την MV Agusta 750S του 1973 ενώ η αυστριακή την Brough Superior ss100.
Το δρόμο αυτό ακολούθησε και ο καλλιτέχνης της Γαλλίας, που εννοείται πως τος σχέδιό του θα έπρεπε να ταιριάζει με το συνολικό mindset αλλά και το στυλ της χώρας. Δεν ξέρουμε για εσένα αλλά εμείς βλέπουμε ξεκάθαρα μια Triumph Boneville του 1970, έτοιμη να ξεχυθεί στους δρόμους -όπου της επιτρέπεται- και να καταπλήξει τα πλήθη! Δεν θα μπορούσαμε όμως να μην παρατηρήσουμε ότι και σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει οδηγός. Fun fact: στη Γαλλία στη σήμανση δεν περιλαμβάνεται ποτέ ο οδηγός!
Άλλη μια ενδιαφέρουσα προσθήκη στη λίστα μας είναι και το Βέλγιο, που θυμίζει εκπληκτικά την μοναδική ρετρό Black Douglas Sterling, αφού ο δημιουργός της πινακίδας δεν παρέλειψε να προσθέσει στο σχέδιό του ακόμη και την πίσω σχάρα! Εμάς μας φαίνεται ότι την οδηγεί γυναίκα, εσένα;
3. Περίεργες και πρωτοεμφανιζόμενες μοτόρες
Λείπει ο Μάης απ’ την Σαρακοστή; Εννοείται λοιπόν ότι δεν θα μπορούσαν να λείπουν και από εδώ αυτές οι μοτοσικλέτες! Περίεργες όχι μόνο λόγω σχεδιασμού, αλλά και λόγω της επιλογής τους για τον συγκεκριμένο σκοπό. Περίμενε και θα καταλάβεις τι εννοούμε.
Θα ξεκινήσουμε από τη Σουηδία και την Ελβετία που περισσότερο Batmobile μας θυμίζουν παρά μοτοσικλέτες. Άτσα φαντασία ο designer! Πρωτοεμφανιζόμενα εργαλεία και οι δύο, με διαφορετική προσέγγιση ωστόσο.
Στην κατηγορία του περίεργου τώρα, ανήκει σίγουρα η Κύπρος, αφού η πινακίδα απαγόρευσης απεικονίζει μια γουρούνα -ή και αλλιώς ATV- και όχι μοτοσικλέτα.
Τέλος, όσο περίεργο και αν θα σου ακουστεί, οργώσαμε τα πάντα για να ανακαλύψουμε την πινακίδα της Ιρλανδίας, αλλά διαπιστώσαμε ότι δεν έχει. Παράξενο ε;!
4. Λιγότερα κυβικά, περισσότερη ασφάλεια!
Μεταξύ μας τώρα. Καλή η ταχύτητα και όλα τα συναφή της, αλλά σαν την ασφάλεια δεν έχει. Δεν εννοούμε μόνο την ασφάλεια μηχανής - εννοούμε ασφάλεια στην οδήγηση! Και δεν αρκεί μόνο να τηρείς τα όρια, χρειάζεσαι και ένα κράνος για να το πετύχεις αυτό. Για να προμοτάρουν πιθανόν αυτή την σκέψη στους οδηγούς τους, οι designers από την Πολωνία, τη Ρωσία, τη Λιθουανία, τη Σερβία και άλλες χώρες αποφάσισαν -επιτυχώς και ανεπιτυχώς- να σχεδιάσουν μοτοσικλέτες σχετικά μικρού κυβισμού για να καλύψουν το σκοπό τους.
Έτσι στη Λιθουανία και την Πολωνία, αν και η προσπάθεια είναι τίμια -μιας και μας έρχονται στο μυαλό τα αθάνατα Honda Super Cub- έχει παραληφθεί η λεπτομέρεια του κράνους και αν μας ρωτάς αυτό είναι ένα μεγάλο fail!
Το ίδιο έχει γίνει και στη Σερβία, όπου ναι μεν η μοτοσικλέτα που βλέπουμε είναι σίγουρα Honda Grom, αλλά ο αναβάτης δεν φοράει κράνος και έτσι πληρώνει πρόστιμο.
Τέλος, οι Ρωσία, Λευκορωσία, Αρμενία και Γεωργία πήγαν πολύ συντηρητικά, αφού το σχέδιο θυμίζει ένα φτωχό ηλεκτροκίνητο ποδήλατο χωρίς καν αναβάτη!
5. Ποδηλατοειδές Α.Ε.
Εδώ πλανήτης Δίας. Καλούμε μάνα Γη, για να σας ενημερώσουμε για την νέα κυκλοφορία ποδηλατοειδούς που είναι διαθέσιμη για το είδος σας. Μια νέα πατέντα που επιτρέπει στον αναβάτη -αφού βολευτεί στην πρωτοποριακή σέλα που αιωρείται σε δύο κύκλους (που δεν είναι ζαντολάστιχα) να κινείται προς την επιθυμητή κατεύθυνση μόνο με τη χρήση ενός joystick. Ζήσε την απόλυτη εμπειρία «οδήγησης» με την Motorcycloid A.E. .
Μεγάλη επιτυχία. Αυτοί που σίγουρα θα πρόλαβαν να πάρουν ένα από αυτά τα διαστημικά μοντέλα ήταν οι: Ιταλία, Ισπανία, Αλβανία, Μάλτα, Ολλανδία, Ρουμανία, Μολδαβία και Πορτογαλία. Αναμένουμε να ακούσουμε εντυπώσεις!
Ναι, ίσως σε κάποιες περιπτώσεις να περιμέναμε περισσότερη δημιουργικότητα όμως σε άλλες, μπορούμε να πούμε ότι εντυπωσιαστήκαμε αρκετά. Σε κάθε περίπτωση εμείς -αν μας ρωτάς δηλαδή- θα θέλαμε πολύ να είμαστε στις χώρες με τις vintage μοτοσικλέτες, γιατί ναι μεν ο νέος είναι ωραίος, αλλά όπως και να το κάνουμε ο παλιός είναι αλλιώς! Και αν θέλεις να ψαχτείς και περισσότερο μην ξεχάσεις να τσεκάρεις τι σημαίνουν τα αρχικά στα ονόματα των μοτοσικλετών. Αλήθεια, ξέρεις;