Polestar 4: Tο Google Maps σού λέει πότε να αλλάξεις λωρίδα

Πόσο AI να έχει το νέο Polestar 4; Ναι

ασπρόμαυρη εικόνα στην οθόνη αυτοκινήτου, εικαστικά με τον δρόμο και οδηγίες για αλλαγή λωρίδας

Αν κάτι το έκανε να ξεχωρίζει - κάτι επιπλέον, εννοούμε, μιας και ήδη έξω από τα συνηθισμένα - ήταν το γεγονός πως βγήκε στην παράγωγή χωρίς πίσω παρμπρίζ. Ναι.

Αλλά το Polestar 4 - περί αυτού ο λόγος - έρχεται και με διάφορες τεχνολογικές καινοτομίες. Μία από αυτές, η ενσωματωμένη υπηρεσία Google Maps που καθοδηγεί τον οδηγό πότε να αλλάξει λωρίδα.

Εικόνα μέσα από την καμπίνα του Polestar 4, στην κεντρική οθόνη εικόνα από google maps με navigator

Polestar + Google = A love story

Στο Polestar 4 γίνεται η επίσημη πρώτη της υπηρεσίας καθοδηγούμενης από τεχνητή νοημοσύνη και σε πραγματικό χρόνο αλλαγής λωρίδας.

Όπως εξηγεί η Google, η οδήγηση σε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους και δύσκολες διασταυρώσεις μπορεί να στρεσάρει τον οδηγό (καλά, μην κρίνεις από τα ελληνικά δεδομένα, σκέψου δρόμους στο εξωτερικό με roundabouts και 25 λωρίδες κι ένα σωρό εισόδους/εξόδους και τέτοια).

Για τον λόγο αυτό, το Google Maps λανσάρει live καθοδήγηση χρήσης λωρίδας στα αυτοκίνητα με ενσωματωμένες τις εφαρμογές της. Το Google Maps μπορεί να «δει» τον δρόμο και τις λωρίδες κυκλοφορίας σαν να ήταν οδηγός και να παρέχει προσωποποιημένες live οδηγίες για να βοηθήσει αυτόν που πραγματικά οδηγεί να αλλάξει λωρίδα με ασφάλεια.

Αν, για παράδειγμα, είσαι στην αριστερή λωρίδα και η έξοδός σου είναι στα δεξιά, η υπηρεσία το ανιχνεύει αυτόματα και με ηχητικές και οπτικές οδηγίες σού υπενθυμίζει να μετακινηθείς εγκαίρως.

0:00
/0:10

Βίντεο της Google με τη νέα υπηρεσία live lane guidance

Πώς το κάνετε, Google Maps;

Για να γίνει αυτό, τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης με τα οποία είναι εξοπλισμένο το αυτοκίνητο αναλύουν τη διαγράμμιση (κάν’ το εικόνα στην Ελλάδα αυτό) και τις πινακίδες κυκλοφορίας, τις οποίες διαβάζει η κάμερα στο μπροστινό μέρος του οχήματος. Αυτή η σε πραγματικό χρόνο ενημέρωση συνδυάζεται με τις εξελιγμένες δυνατότητες καθοδήγησης του Google Maps. Έτσι ο οδηγός λαμβάνει ακόμα πιο ακριβείς οδηγίες πέραν αυτών που παρέχονταν ήδη.

Η live καθοδήγηση αλλαγής λωρίδας θα είναι αρχικά διαθέσιμη στα Polestar 4 στις ΗΠΑ και τη Σουηδία τους προσεχείς μήνες. Στη συνέχεια, η Google σχεδιάζει να την επεκτείνει και σε περισσότερους τύπους δρόμων και σε περισσότερα αυτοκίνητα, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Είναι πραγματικά τόσο τρομερή η νέα υπηρεσία;

Κοίτα, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, προφανώς μπορεί και ο οδηγός να εκτιμήσει τη στιγμή που πρέπει να μετακινήσει το όχημά του δεξιά ή αριστερά για να βγει από τον αυτοκινητόδρομο. Δηλαδή, δεν είναι αστροφυσική: κοιτάς τον δρόμο και το καταλαβαίνεις. Ή μπορεί να στο θυμίσει ο συνοδηγός σου. Από την άλλη, όποια υπηρεσία/εφαρμογή/whatever κάνει την οδήγηση πιο ασφαλή, τη στηρίζουμε χωρίς συζήτηση.

Η νέα υπηρεσία εντάσσεται στην ευρύτερη συνεργασία που έχουν εδώ και χρόνια Polestar και Google. Το ενσωματωμένο Android λογισμικό χρησιμοποιούνταν ως σήμερα για τα ψυχαγωγικά συστήματα του οχήματος. Την τελευταία 5ετία, η Google έχει ενσωματώσει κι άλλα προϊόντα της στα Polestar, όπως τον Google Chrome και τους χάρτες υψηλής ευκρίνειας.

«Η live καθοδήγηση χρήσης λωρίδας είναι ακόμα ένα βήμα στη στρατηγική της Polestar με επίκεντρο τον οδηγό και την εμπειρία του ενώ οδηγεί, μειώνει το άγχος του οδηγού και βελτιώνει την ασφάλεια διευκολύνοντας την έγκαιρη μετακίνηση του οχήματος ώστε να μην χάνει ο οδηγός την έξοδό του ή να μην αλλάζει λωρίδες την τελευταία στιγμή» τόνισε ο επικεφαλής UX/UI της Polestar Sid Odedra.

Από την πλευρά της Google, ο Andrew Foster του Google Maps τόνισε ως πρόκειται απλώς για ένα νέο κεφάλαιο σε μια συνεργασία που άρχισε το 202 με το Polestar 2, το πρώτο αυτοκίνητο ου βγήκε στην παραγωγή με ενσωματωμένο Google λογισμικό. «Τώρα, το Polestar 4 θα είναι το πρώτο που ενσωματώνει την καινοτόμα υπηρεσία live καθοδήγησης χρήσης λωρίδας, που θα βοηθήσει τους οδηγούς να έχουν ακόμα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο τιμόνι».

Εικόνα μέσα από την καμπίνα του Polestar 4, κοντινό στην κεντρική οθόνη

Πάμε πάλι: Πώς γίνεται αυτοκίνητο χωρίς πίσω τζάμι;

Πάμε τώρα πίσω στο πολύ παράξενο χαρακτηριστικό του Polestar 4. Ομολογουμένως μας έκανε κι εμάς πολύ μεγάλη εντύπωση - πιθανώς περισσότερο κι από την ενσωμάτωση της νέας υπηρεσίας του Google Maps.

σχεδιάγραμμα του αυτοκινήτου από το πλάι με επιβάτες αποτυπώνει πώς λειτουργεί η κάμερα που βλέπει πίσω

Τέλος πάντων, στο αυτοκίνητο αυτό το πίσω παρμπρίζ έχει αντικατασταθεί από κάμερα που «βλέπει» πίσω και δείχνει στον οδηγό ό,τι θα έβλεπε αν υπήρχε πίσω τζάμι. Και ακόμα περισσότερα, όπως λέει ο συντάκτης του Jalopnik που οδήγησε το Polestar 4 και εξηγεί γιατί δεν του έλειψε το πίσω παράθυρο: Δεν προτιμώ τους ψηφιακούς καθρέφτες που “βλέπουν” πίσω γιατί νιώθω πως δεν εστιάζουν σε αυτό που θα ήθελα να εστιάσουν. Αλλά η αλήθεια είναι πως έχεις πολύ ευρύτερη εικόνα του τι γίνεται πίσω σου - κι αυτό είναι σημαντικό όφελος. Άλλωστε, ακόμα κι αν η κατασκευάστρια εταιρία είχε βάλει πίσω παρμπρίζ, έτσι όπως είναι το Polestar 4 σχεδιασμένο, δεν θα έβλεπε ο οδηγός και πολύ καλά ούτως ή άλλως, λέει.

λευκό Polestar 4 από πίσω

Σε ό,τι αφορά τα λεγόμενα τυφλά σημεία, εξαρτώνται πραγματικά από το πώς θα ρυθμίσεις τους καθρέφτες σου παρά από το ίδιο το design του αυτοκινήτου. «Πιο εκνευριστικό ήταν το ότι αναγκάστηκα να ρυθμίσω τους καθρέφτες μέσω της κεντρικής οθόνης παρά το να τους ρυθμίσω ώστε να μην υπάρχουν τυφλά σημεία» καταλήγει.

Ωραία η νέα υπηρεσία, αλλά ασφάλεια αυτοκινήτου έχεις;

Φυσικά θαυμάζουμε όλες τις εξελίξεις που κάνουν την οδήγηση πιο σύγχρονη και ασφαλέστερη. Και παρατηρούμε με μεγάλο ενδιαφέρον την τεχνολογία να μεταμορφώνει τον άνθρωπο που κάθεται πίσω από το τιμόνι.

Αλλά, καμιά φορά, καλό είναι να κοιτάς όχι μόνο το φεγγάρι αλλά και το δάχτυλο που σου το δείχνει. Οπότε επιστρέφουμε στα βασικά: Ασφάλεια αυτοκινήτου έχεις; Ευχόμαστε ναι. Αν όχι, πάρε προσφορά! Είναι τόσο εύκολο και γρήγορο και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Κι ας μην έχεις ούτε Polestar ούτε Google Maps στο αυτοκίνητο 😏.

(Πηγή φωτογραφιών: Polestar)