Ποια ηλεκτρικά μοντέλα προτιμούν περισσότερο σε Ελλάδα και άλλες χώρες της ΕΕ

Δες τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα υβριδικά μοντέλα αυτοκινήτων που είναι πρώτα σε πωλήσεις σε Ελλάδα και Ευρώπη, και μάθε όλα τους τα χαρακτηριστικά.

Ποια ηλεκτρικά μοντέλα προτιμούν περισσότερο σε Ελλάδα και άλλες χώρες της ΕΕ

Ηλεκτρικά ακούς, ηλεκτρικά δεν βλέπεις. Ή μήπως βλέπεις;
Σε όλες τις χώρες του πλανήτη υπάρχει ένα ενδιαφέρον, ας πούμε, για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι κυβερνήσεις παρέχουν κίνητρα και διευκολύνσεις στους υποψήφιους αγοραστές, αρθρογράφοι γράφουν σαν τρελοί κείμενα με τις τελευταίες εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση, test drive ηλεκτρικών οχημάτων ανεβαίνουν κάθε 5 λεπτά στο YouTube, υπάρχει μια κινητικότητα βρε παιδί μου.

Πάμε να δούμε όμως σε νούμερα τι συμβαίνει πραγματικά τόσο σε άλλες χώρες όσο και στην Ελλάδα.
Ποια μοντέλα προτιμούν περισσότερο; Πόσα ηλεκτρικά κυκλοφορούν τελικά στους δρόμους; Η Ελλάδα πού βρίσκεται στον χάρτη της ηλεκτροκίνησης;  

Ας ξεκινήσουμε από τα έξω για να πάρουμε μία γεύση, και να φτάσουμε τελικά και σε μας με περισσότερες πληροφορίες.

σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε χώρα του εξωτερικού

Αν κάνουμε zoom out και κοιτάξουμε σε όλη τη Γη θα δούμε ότι το 2020...

Σε παγκόσμιο επίπεδο πουλήθηκαν 3.124.793 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα (αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά μαζί), ενώ το 68% αυτών ήταν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η πρώτη σε προτίμηση μάρκα ήταν η Tesla με 499.535 οχήματα –και μάλιστα το Tesla Model 3 ήταν το αγαπημένο μοντέλο των καταναλωτών για το 2020–, ακολουθεί η VW Group με 421.591 πωλήσεις και στην τρίτη θέση είναι η SAIC έχοντας πουλήσει 272.210 οχήματα.

Ενώ υπάρχουν και τέσσερις χώρες που ξεχώρισαν για τη σχέση τους με την ηλεκτροκίνηση:

παγκόσμιος χάρτης με 'έμφαση στις χώρες που έχουν τις καλύτερες επιδόσεις σχετικά με την ηλεκτροκίνηση

Πάμε να δούμε τώρα τι κάνουν και στην Ευρώπη με την ηλεκτροκίνηση

Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν στόχο να ενισχύσουν την ηλεκτροκίνηση. Κάποιες τα πάνε καλύτερα, κάποιες έχουν δρόμο ακόμα.

Η μοναδική χώρα όμως που ξεχωρίζει είναι η Νορβηγία. Το 2020, από τα 141.412 καινούρια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στη Νορβηγία τα 76.789 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά παρακαλώ. Ένα μπράβο στους Νορβηγούς λοιπόν μιας και σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν ήταν ηλεκτρικά και ενδεχομένως τώρα να έχει αυξηθεί λίγο ο αριθμός αυτός. Πολλές χώρες στοχεύουν στα επόμενα 20 χρόνια να έχουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους.

design με την πρόγνωση για το πότε και ποιες χώρες θα έχουν μόνο ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους τους

Τώρα στην υπόλοιπη Ευρώπη, με τα δεδομένα που είναι διαθέσιμα, έχουμε ότι το 2020 οι πωλήσεις:

  • των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 91%
  • των plug-in υβριδικών αυξήθηκαν κατά 173%
  • των επαναφορτιζόμενων υβριδικών, που δεν μπαίνουν στην πρίζα, αυξήθηκαν κατά 36%

ενώ το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο για το 2020 ήταν το Renault Zoe για τους Ευρωπαίους.

δυο relautl zoe παρκαρισμένα σε έναν σταθμό φόρτισης

Γενικά, οι Ευρωπαίοι είναι πολύ θετικοί προς την ηλεκτροκίνηση και τα κίνητρα που παρέχονται, ενώ από τις απόψεις τους φαίνεται ότι η αγορά των ηλεκτρικών θα βελτιωθεί κι άλλο τα επόμενα χρόνια. Συγκεκριμένα:

  • 1 στους 10 πιστεύει ότι έχουν καλή σχέση τιμής και ποιότητας
  • 5 στους 10 πιστεύουν πως βοηθούν το περιβαλλοντικό πρόβλημα με την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Ενώ για τα κίνητρα αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου:

  • 3 στους 10 πιστεύουν πως το χαμηλό κόστος συντήρησης είναι ένα πολύ καλό κίνητρο
  • 3 στους 10 θεωρούν ότι οι φοροαπαλλαγές αποτελούν επίσης ένα βασικό πλεονέκτημα
  • 2 στους 10 θεωρούν ότι το όφελος στάθμευσης είναι κι αυτό ένα πολύ θετικό κίνητρο

Στην Ελλάδα από την άλλη...

Η ελληνική αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να είναι μικρή σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες αλλά μην ξεχνάς ότι κυκλοφορούν περί τα 140 υβριδικά και περισσότερα από 23 μοντέλα αμιγώς ηλεκτρικά.

γυαλιστερό κόκκινο αυτοκίνητο παρκαρισμένο έξω από σπίτι φορτίζει σε ιδιωτικό wallbox

Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Ελλάδα;

Αντικειμενικά η Ελλάδα δεν τα πάει πολύ καλά με τα ηλεκτρικά σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Εκτός από το ότι είναι κάπως ακριβούτσικα ακόμα, δεν έχει δημιουργηθεί και ένα δίκτυο φόρτισης που θα στηρίξει τις ανάγκες των οδηγών, πράγμα που δημιουργεί έναν δισταγμό, ας πούμε, ως προς την αγορά ενός ηλεκτρικού.

Αλλά το δουλεύουν τα παιδιά. Για παράδειγμα, ανακοινώθηκε πρόσφατα ότι θα δημιουργηθεί δίκτυο φόρτισης και στη Θεσσαλονίκη –ελπίζουμε μόνο, όχι όπως και το μετρό...  

Γενικά η αγορά των καινούριων αυτοκινήτων (όχι μόνο ηλεκτρικά) ήταν πεσμένη το 2020 σε σχέση με το 2019. Συγκεκριμένα, το 2020 είχαμε 80.977 πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων ενώ το 2019 πουλήθηκαν 114.109 καινούρια αυτοκίνητα. Είναι σημαντική η διαφορά, αλλά ας μην ξεχνάμε και τον κορονοϊό, ε. Ωστόσο, για κάποιον λόγο πουλήθηκαν περισσότερα καινούρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2020 σε σχέση με το 2019.

Τα νούμερα πάντως είναι τα εξής:

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2019: 190
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν το 2020: 679

Σου φαίνονται λίγα τα 679; Αν τα συγκρίνεις με τα 190 είναι κάτι λιγότερο από τέσσερις φορές περισσότερα. Δεν είναι και άσχημα.

Από τα 679 ηλεκτρικά λοιπόν που κυκλοφορούν στην Ελλάδα –και ενδεχομένως αυτή τη στιγμή να είναι και περισσότερα– τα 118 είναι Peugeot e-208.

Στα υβριδικά είχαμε επίσης αύξηση των πωλήσεων από το 2019 στο 2020. Συγκεκριμένα, το 2019 πουλήθηκαν 289 plug-in υβριδικά και το 2020 έφτασαν τα 1.456.
Τα μοντέλα που προτίμησαν περισσότερο οι Έλληνες ήταν:

πίνακας με τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα που προτιμάνε μέχρι σήμερα οι Έλληνες

Τα μοντέλα και οι τιμές μπορεί να διαφέρουν από κατηγορία σε κατηγορία οπότε πάμε να δούμε ακριβώς ποια μοντέλα θα βρεις ανάλογα με το αν θες υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό, αν θες να ταξιδεύεις πολύ, αν σου αρέσουν τα μικρά ευέλικτα αυτοκίνητα πόλης ή αν προτιμάς μεγαλύτερα αυτοκίνητα.  

Αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα που θα βρεις στην Ελλάδα από το 2013 μέχρι σήμερα

Μαζέψαμε εδώ τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, με τιμούλες –πριν και μετά την επιδότηση–, με αυτονομία και με όλα αυτά που θέλεις να ξέρεις πριν αγοράσεις.  

Τώρα, για τα υβριδικά που κυκλοφορούν στην Ελλάδα θέλω να κάνεις υπομονή γιατί δεν είναι ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά 140 μοντέλα υβριδικών διαθέσιμα για να διαλέξεις. Κάποια μπαίνουν στην πρίζα και κάποια άλλα όχι. Κάποια είναι για πόλη, κάποια για ταξίδια, κάποια για οικογένεια, κάποια υπερπολυτελή! Απ' όλα έχουμε!
Δες εδώ πόσα υβριδικά μοντέλα κυκλοφόρησαν από το 2013 μέχρι το 2021 (τα οποία και αυξάνονται συνεχώς).

πίνακας με τον αριθμό των υβριδικών μοντέλων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα από το 2013 μέχρι το 2021

Για σένα που έχεις οικογένεια, για σένα που κυκλοφορείς στο κέντρο και για σένα που θέλεις να τα συνδυάζεις όλα, δες τα αμιγώς ηλεκτρικά που κυκλοφορούν στην Ελλάδα ανά κατηγορία:

Μικρά ηλεκτρικά (ή αλλιώς τα γνωστά σε όλους "πόλης")

Στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σου έχουμε μερικά από τα καλύτερα μοντελάκια που μπορείς να τα παρκάρεις παντού, για σένα που κινείσαι στο κέντρο της πόλης!

Smart EQ Fortwo Coupe (2014)

Αυτονομία: έως 159 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: έως 19,3 kWh/100 χλμ.
Τιμή: από €23.740

Επίσης υπάρχει και η έκδοση του 2020 με βελτιωμένα χαρακτηριστικά.

Smart EQ ForFour (2014)


Αυτονομία: έως 153 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: έως 20 kWh/100 χλμ.
Τιμή: από €24.450

Όπως επίσης κυκλοφορεί και η έκδοση του 2020 με βελτιωμένα χαρακτηριστικά.

Zhidou D2S (2015)

Αυτονομία: έως 180 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: έως €1,7/100 χλμ.
Τιμή: από €21.900

Skoda Citigoe iV (2020)

Αυτονομία: έως 260 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: έως €1,2/100 χλμ.
Τιμή: από €22.300

Fiat 500e (2020)

Αυτονομία: έως 140 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: -
Τιμή: από €24.290

Επίσης, κυκλοφορούν τα Fiat 500e 3+1 και Fiat 500e Cabrio που είναι πιο βελτιωμένες εκδόσεις.

Μικρομεσαία ηλεκτρικά

Ούτε πολύ μικρό, ούτε πολύ μεγάλο, παρκάρεις εύκολα, φορτώνεις και την κομπανία το Σαββατοκύριακο κι έφυγες! Αυτό είναι το μικρομεσαίο και για σένα που το αγαπάς σου έχουμε τρία από τα πιο δημοφιλή μοντέλα για να διαλέξεις.

Nissan Leaf (2018)

Αυτονομία: έως 270 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: περίπου €3,5/300 χλμ. ή 17,6 kwh/100 χλμ.
Τιμή: από €33.980

Volkswagen ID.3 (2020)

Αυτονομία: έως 420 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: περίπου 10,9 kWh/100 χλμ.
Τιμή: από €34.600

Citroen E-C4 C-Cross (2021)

Ένα μικρομεσαίο, ιδανικό και για οικογένεια μιας και οι χώροι που διαθέτει εξυπηρετούν μικρούς και μεγάλους!

Αυτονομία: έως 350 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: περίπου 16,7 kWh/100 χλμ.
Τιμή: από €33.800

Μεσαία ηλεκτρικά

Ένα μόνο μεσαίο σου έχουμε εδώ και αυτό είναι το:

Tesla Model 3 (2020)

Αυτονομία: έως 580 χιλιόμετρα (ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξεις)
Κατανάλωση: περίπου 18,5 kWh/100 χλμ.
Τιμή: από €45.990

Μεγάλα ηλεκτρικά

Αν προτιμάς κάτι πιο άνετο μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στα:

Tesla Model X (2020)

Αυτονομία: έως 560 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: περίπου 24,4 kwh/100 χλμ.
Τιμή: από €89.990

Tesla Model S (2020)

Αυτονομία: έως 647 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: περίπου 18,5 kwh/100 χλμ.
Τιμή: από €85.990

Porsche Taycan (2020)

Αυτονομία: περίπου 500 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: περίπου 26,9 kwh/100 χλμ.
Τιμή: από €159.400

SUV ηλεκτρικά

Στα αμιγώς ηλεκτρικά SUV της ελληνικής αγοράς θα βρεις μεγαλύτερη ποικιλία. Μοντέλα για όλα τα γούστα και τις τσέπες, πάμε να τα δούμε:

Audi e-tron (2019)

Αυτονομία: περίπου 400 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: περίπου 24,6 kwh/100 χλμ.
Τιμή: από €73.070

Mercedes Benz EQC (2019)

Αυτονομία: περίπου 320 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: περίπου 25 kwh/100 χλμ.
Τιμή: από €80.700

Jaguar I-Pace (2019)

Αυτονομία: περίπου 470 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: περίπου 32 kwh/100 χλμ.
Τιμή: από €87.500

Kia E-soul (2019)

Αυτονομία: έως 452 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: περίπου 16 kwh/100 χλμ.
Τιμή: από €36.940

Hyundai Kona Electric (2020)

Αυτονομία: περίπου 449 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: περίπου 22,2 kwh/100 χλμ.
Τιμή: από €36.990

Audi e-tron Sportback (2020)

Αυτονομία: περίπου 446 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: περίπου 26,2 kwh/100 χλμ.
Τιμή: από €79.030

BMW iX3 (2020)

Αυτονομία: έως 460 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: από 18,5 kwh/100 χλμ.
Τιμή: από €67.900

Mazda MX-30 (2020)

Αυτονομία: περίπου 262 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: περίπου 19 kwh/100 χλμ.
Τιμή: από €37.590

DS Automobiles DS 3 Crossback E-tense (2020)

Αυτονομία: περίπου 320 χιλιόμετρα
Κατανάλωση: περίπου 17,9 kwh/100 χλμ.
Τιμή: από €42.000

Ποιο είναι το πιο φθηνό ηλεκτρικό που κυκλοφορεί στην Ελλάδα;

Λοιπόν, έχουμε και λέμε! Και πρόσθεση ξέρουμε και διαίρεση ξέρουμε και πάμε να δούμε τι συμφέρει περισσότερο την τσέπη σου. Δεδομένου ότι θα πάρεις επιδότηση για να το αποκτήσεις, το πιο φθηνό ηλεκτρικό στην Ελλάδα για το 2020 είναι το...

το μικρό ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda, Skoda citigoe iV, παρκαρισμένο σε αστικό τοπίο

Skoda Citigoe iV

Είναι μικρό, γλυκούλι και έχει μπαταρία χωρητικότητας 36,8 kWh. Σου φαίνεται μικρή; Δεν είναι. Αυτή, μπορεί να σου προσφέρει αυτονομία 260 χιλιομέτρων, με μία φόρτιση! Βέβαια! Θες κάτι άλλο για την πόλη; Δε νομίζω.
Για επαναφόρτιση του 80% της μπαταρίας του με ταχυφορτιστή χρειάζεται 1 ώρα και μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να φτάσει είναι τα 130 χλμ/ώρα.

Τιμούλα;;;
Εδώ τιμούλα:
Τιμή καταλόγου: από €22.300
Τιμή με επιδότηση: από €18.951

Κι αν θέλεις να κάνεις test drive; Γίνεται;

Φυσικά! Αρχικά υπάρχουν άπειρα test drive για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπορείς να βρεις online.
Κάποιοι έκαναν ένα απλό, συνηθισμένο, ταπεινό test drive:

Κάποιοι άλλοι το τερμάτισαν! Ανάλογα με τις ανάγκες του ο καθένας:

Και φυσικά μην ξεχνάς ότι μπορείς να επισκεφτείς μια αντιπροσωπεία και να οδηγήσεις ακριβώς το μοντέλο που έχεις βάλει στο μάτι για να ξέρεις ακριβώς τι σε περιμένει.


Τώρα που είδες τι κάνουν οι γείτονες μάθε περισσότερα για το πού θα φορτίζεις το ηλεκτρικό αυτοκίνητό σου και πόσο θα πληρώνεις για τη συντήρησή του και φυσικά πάρε προσφορά για να το ασφαλίσεις στην Hellas Direct.

Δες κι αυτά