Συχνές Ερωτήσεις

Αγορά Συμβολαίου

Ζημιές

Στεγαστικό Δάνειο

Εξυπηρέτηση

Τι θεωρείται κτίριο;

Κτίριο είναι το κτίσμα και οι εγκαταστάσεις του, αλλά μόνο αυτές που αν διαχωριστούν από το κτίσμα χάνουν την αρχική τους αξία (κεντρική θέρμανση, πόρτες, παράθυρα, κολλημένες μοκέτες, υδραυλικές / ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, εντοιχισμένα ντουλάπια, ψευδοροφές, ταπετσαρίες).

Αν πρόκειται για διαμέρισμα σε πολυκατοικία, περιλαμβάνονται οι κοινόχρηστοι / κοινόκτητοι χώροι και οι εγκαταστάσεις της πολυκατοικίας (π.χ. λεβητοστάσια, ανελκυστήρας κ.λπ.). Για την αποζημίωση εκτιμάται το ποσοστό που αναλογεί στον ιδιοκτήτη του ασφαλισμένου διαμερίσματος.

Περιλαμβάνονται, επίσης, γκαράζ, αποθήκες, περιφράξεις, μαντρότοιχοι, πισίνες, υπόγειες δεξαμενές, αντικείμενα ενσωματωμένα στην εξωτερική πλευρά του κτιρίου (π.χ. κεραίες, τέντες, ηλιακοί θερμοσίφωνες) και γενικότερα οι μόνιμες και νόμιμες προσαρτήσεις και εγκαταστάσεις οικιακής χρήσης.

Τι θεωρείται περιεχόμενο;

Η επίπλωση, τα σκεύη, οι ηλεκτρικές συσκευές, τα ενδύματα...δηλαδή όλα τα κινητά αντικείμενα οικιακού εξοπλισμού που βρίσκονται στο στεγασμένο χώρο της κατοικίας, σε κοινόκτητους χώρους και σε αποθήκες που ανήκουν στο κτίριο.

Αλλά προσοχή: Περιεχόμενο θεωρείται ο εξοπλισμός που προορίζεται για οικιακή χρήση και όχι επαγγελματική. Επίσης, δεν περιλαμβάνονται τα αντικείμενα αξίας.

Στο περιεχόμενο περιλαμβάνονται και τα προσωπικά αντικείμενα που ανήκουν στον ιδιοκτήτη, την οικογένειά του και το οικιακό προσωπικό καθώς και τα σταθερά αντικείμενα που είναι προσαρτημένα στο κτίριο και μπορούν να αφαιρεθούν και να εγκατασταθούν αλλού χωρίς να μειωθεί η αξία τους (π.χ. κλιματιστικά, σποτάκια, φωτιστικά, εντοιχισμένες ηλεκτρικές συσκευές κ.λπ.).

Ποια είναι τα αντικείμενα αξίας;

Αντικείμενα αξίας (πολύτιμα αντικείμενα), θεωρούνται τα αντικείμενα από πορσελάνη, κρύσταλλο, χρυσό, ασήμι ή άλλα πολύτιμα μέταλλα, έργα τέχνης, αντικείμενα γλυπτικής, μουσικά όργανα, όργανα και εργαλεία επιστημών, γούνες, συλλογές γραμματοσήμων, μεταλλίων ή νομισμάτων, λίθοι, μαργαριτάρια, κοσμήματα, εικόνες, εικονογραφίες, ρολόγια, όπλα, κειμήλια, αντικείμενα συλλεκτικής, ιστορικής ή συναισθηματικής αξίας, χειρόγραφα, σπάνια βιβλία και γενικά αντικείμενα συναισθηματικής, υποκειμενικής ή άλλης ειδικής αξίας.

Ποιοι είναι οι βοηθητικοί χώροι;

Είναι τα γκαράζ, οι αποθήκες, οι περιφράξεις, οι μαντρότοιχοι, οι πισίνες και γενικότερα οι μόνιμες, νόμιμες προσαρτήσεις και εγκαταστάσεις οικιακής χρήσης.

Χρειάζομαι κάποιο έγγραφο για την αγορά συμβολαίου;

Όχι! Αυτό είναι το καλύτερο. Δε χρειάζεσαι κανένα έγγραφο. Η αίτησή σου γίνεται online, εύκολα και γρήγορα.

Μπορώ να ασφαλίσω μόνο το περιεχόμενο;

Όχι. Τα προγράμματά μας είναι ολοκληρωμένα. Και στα δύο που προσφέρουμε (“Essential Covers” και “Additional Covers”) ασφαλίζεις ταυτόχρονα και το κτίριο και το περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένων και των υπαίθριων / βοηθητικών χώρων.

Για παράδειγμα, αν ασφαλίσεις ένα διαμέρισμα σε μία πολυκατοικία, αυτομάτως στο πρόγραμμά μας καλύπτονται και οι κοινόχρηστοι χώροι και εγκαταστάσεις της πολυκατοικίας, στο ποσοστό που σου αναλογεί ως ιδιοκτήτης διαμερίσματος της πολυκατοικίας.

Πότε ξεκινάει το ασφαλιστήριό μου;

Εσύ θα διαλέξεις την ημερομηνία έναρξης όπως και την ημερομηνία λήξης! Να θυμάσαι ότι το νωρίτερο που μπορεί να ξεκινήσει η ασφάλειά σου είναι μία ημέρα μετά την αγορά.

Μπορώ να αφαιρέσω καλύψεις σε προγράμματα ασφάλισης κατοικίας;

Τα προγράμματά μας είναι ολοκληρωμένα και προς το παρόν δεν υπάρχουν προαιρετικές καλύψεις τις οποίες να μπορείς να προσθέσεις ή αφαιρέσεις. Ωστόσο, είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες ανάγκες που έχει ένας ιδιοκτήτης κατοικίας στην Ελλάδα. Οι βασικές καλύψεις για τους μεγαλύτερους κινδύνους που αντιμετωπίζει ένα σπίτι στην Ελλάδα (Πυρκαγιάς, Σεισμού και Πλημμύρας) περιλαμβάνονται και στα δύο προγράμματα.

Ποιοι είναι οι διαθέσιμοι τρόποι πληρωμής συμβολαίου;

Μπορείς να πληρώσεις με έναν από τους παρακάτω τρόπους πληρωμής:

  • Μέσω κάρτας (χρεωστικής, πιστωτικής ή προπληρωμένης)
  • Μέσω του PayPal λογαριασμού σου
  • Με μετρητά στο ταμείο της τράπεζας, με μετρητά ή κάρτα σε πρακτορείο ΟΠΑΠ, μέσω e-banking ή phone banking. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να διαλέξεις Κωδικό ηλεκτρονικής πληρωμής, για να εκδώσεις τον κωδικό σου με τον οποίο θα πληρώσεις

Πιο αναλυτικά, τα βήματα για να πληρώσεις με κωδικό ηλεκτρονικής πληρωμής:

  • Μέσω phone banking ή e-banking σε Alpha Bank, Πειραιώς, Εθνική και Eurobank. Η διαδικασία μέσω e-banking, που ισχύει σε όλες τις τράπεζες είναι η εξής: Πηγαίνεις στο πεδίο “Πληρωμές” (όχι στις “Μεταφορές”), μας βρίσκεις στις “Ασφάλειες” με την επωνυμία μας, “Hellas Direct”, και συμπληρώνεις τον κωδικό πληρωμής και το ποσό που αντιστοιχεί στον κωδικό πληρωμής, με την ακρίβεια λεπτού. Για να ολοκληρωθεί η πληρωμή, πρέπει να την κάνεις μέχρι την ημερομηνία που αναφέρει το email με τον κωδικό πληρωμής.
  • Επίσης, μπορείς να πληρώσεις στο μηχάνημα αυτόματων συναλλαγών της Eurobank, με την αντίστοιχη προμήθεια.

Μπορώ να πληρώσω με δόσεις το συμβόλαιό μου;

Στην Hellas Direct δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, καθώς η πληρωμή του συνολικού ασφαλίστρου γίνεται εφάπαξ! Ωστόσο, μπορείς να διαλέξεις με ακρίβεια ημέρας τη διάρκεια της ασφάλειας του αυτοκινήτου σου, από 30 έως 365 ημέρες. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να πληρώνεις με τον μήνα.

Πώς λαμβάνω το συμβόλαιό μου;

Το συμβόλαιο στο στέλνουμε σε μορφή pdf στο email που μας δίνεις όταν συμπληρώνεις τα στοιχεία σου στο site μας. Έρχεται απευθείας μετά την ολοκλήρωση της αγοράς. Αν δεν το βρίσκεις, ρίξε μια ματιά στον φάκελο "Ανεπιθύμητα" ή "Spam". Αν και πάλι δεν το βρίσκεις, κάλεσέ μας στο 212 222 9999 ή στείλε μας email στο support@hellasdirect.gr για να σου το ξαναστείλουμε.

Πώς θα κάνω ανανέωση του συμβολαίου μου;

Με 1 κλικ! Λίγο πριν τη λήξη του συμβολαίου σου, θα σου στείλουμε email για να σου το υπενθυμίσουμε.

Μπαίνεις σε ένα από αυτά τα emails, πατάς το μπλε κουμπί και μεταφέρεσαι στο site μας, κατευθείαν στο βήμα όπου επιλέγεις τρόπο πληρωμής και κάνεις την αγορά. Φυσικά, αν θέλεις μπορείς να κάνεις αλλαγές στα στοιχεία σου και στο συμβόλαιό σου. Θα πατήσεις το κουμπί «Πίσω» για να μεταφερθείς στη σελίδα που θέλεις να κάνεις αλλαγές.

Μόλις κάνεις την αγορά, σου στέλνουμε με email το συμβόλαιο. Αν δεν το βρεις στα Εισερχόμενα, γράψε «Hellas Direct» στο πεδίο αναζήτησης του email σου και πάτησε enter. Με τον τρόπο αυτό θα βρεις όλα τα emails που σου έχουμε στείλει.

Πώς μπορώ να ακυρώσω το συμβόλαιό μου;

Για να ακυρώσεις το συμβόλαιο σου, στείλε μας ένα email στο support@hellasdirect.gr με τον αριθμό ασφαλιστηρίου και την τελευταία ημέρα που θέλεις να είναι ασφαλισμένη η κατοικία σου. Θα σου επιστρέψουμε τα μη δεδουλευμένα ασφάλιστρα, εφόσον υπάρχουν, και αν δεν έχεις χρησιμοποιήσει κάποια κάλυψη. Αν ακυρώσεις το συμβόλαιο μέσα σε 14 μέρες από την ημέρα που θα λάβεις το συμβολαίου, θα σου επιστρέψουμε ολόκληρο το ποσό, σε περίπτωση πάντα που δεν είχες ενεργοποιήσει κάποια κάλυψη.

Μπορώ να αναβαθμίσω το πρόγραμμα του συμβολαίου μου;

Φυσικά. Και δε χρειάζεται να περιμένεις μέχρι να λήξει το συμβόλαιό σου και να έρθει η ώρα της ανανέωσης! Μπορείς να ακυρώσεις το ασφαλιστήριό σου και να αγοράσεις νέο, με αναβαθμισμένο πρόγραμμα. Θα σου επιστρέψουμε τα χρήματα που αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα που απομένει στο συμβόλαιο. Χωρίς να επιβαρυνθείς με επιπλέον κόστη.

Μπορώ να διαλέξω το όριο κάλυψης για το κτίριο και το περιεχόμενο;

Ναι! Εμείς, για να σε διευκολύνουμε, μόλις συμπληρώσεις τη διεύθυνσή σου, σου εμφανίζουμε ένα προτεινόμενο όριο κάλυψης με βάση τις κατοικίες που έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά και βρίσκονται στην ίδια περιοχή με τη δική σου.

Μπορείς να αλλάξεις το όριο κάλυψης κτιρίου ανάλογα με την αξία αντικατάστασης που θεωρείς ότι έχει το σπίτι σου - σιγουρέψου ότι δε θα είναι ούτε λιγότερο ούτε περισσότερο!

Ανάλογα με το όριο κάλυψης κτιρίου, σου προτείνουμε και ένα όριο περιεχομένου. Κι αυτό μπορείς να το αλλάξεις και να διαλέξεις όποιο θέλεις, ανάμεσα σε ένα εύρος τιμών που μπορείς να δεις στο κουτί πληροφοριών (εμφανίζεται όταν κλικάρεις το ερωτηματικό). Μην ανησυχείς, αν ξεφύγεις από το εύρος τιμών, θα το καταλάβεις! Θα σε επαναφέρουμε αυτόματα είτε στο κατώτατο είτε στο ανώτατο όριο, ώστε να προσπαθήσεις ξανά.

Αλλάζει η τιμή αν ασφαλίσω εξοχική κατοικία;

Η κατοικία που ασφαλίζεις μπορεί να είναι σπίτι, μονοκατοικία, διαμέρισμα. Σε εμάς δεν υπάρχει κανένας διαχωρισμός ανάμεσα στη μόνιμη κατοικία (η δηλωμένη κατοικία στη ΔΟΥ, η οποία χρησιμοποιείται για όλη τη διάρκεια του έτους) και την εξοχική κατοικία (αυτή που χρησιμοποιείται για αναψυχή). Το ίδιο ισχύει και για τη δευτερεύουσα κατοικία (χρησιμοποιείται παράλληλα με τη μόνιμη, χωρίς να είναι εξοχική).

Μπορώ να ασφαλίσω σπίτι που νοικιάζω;

Όχι, τα προγράμματά μας αφορούν μόνο ιδιοκτήτες κατοικίας.

Παίζει ρόλο η ημερομηνία κατασκευής της κατοικίας μου;

Για να καλυφθείς από σεισμό, θα πρέπει το σπίτι να έχει χτιστεί σύμφωνα με τον Αντισεισμικό Κανονισμό, άρα μετά το 1960.

Αφού δεν ζητάτε τα τετραγωνικά, πώς μπορείτε να υπολογίζετε την τιμή;

Το μόνο που χρειαζόμαστε από σένα για να σου δώσουμε προσφορά ασφάλισης είναι η διεύθυνση της κατοικίας. Αφού τοποθετήσεις την πινέζα στο σημείο που βρίσκεται το σπίτι σου πάνω στον χάρτη, έχουμε ακριβή εικόνα των συντεταγμένων σου και μπορούμε να εντοπίσουμε εκείνη τη στιγμή τα ρίσκα και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η περιοχή. Έτσι, μπορούμε να διαμορφώσουμε την πιο οικονομική τιμή για σένα, μέσα σε λίγα μόνο δευτερόλεπτα!

Έχω σπάνιους πίνακες στο σπίτι μου, καλύπτομαι;

Προς το παρόν δεν καλύπτονται τα έργα τέχνης. Ωστόσο, είναι στα σχέδιά μας να προστεθεί ένα πρόγραμμα με καλύψεις για τα πολύτιμα αντικείμενα όπου θα συμπεριλαμβάνονται και οι σπάνιοι πίνακες.

Πώς σας ενημερώνω για ζημιά;

Με ένα email στο support@hellasdirect.gr ή αν προτιμάς, με ένα τηλέφωνο στο 212 222 9900. Είμαστε εδώ 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.

Τι θα χρειαστώ σε περίπτωση ζημιάς;

Δε χρειάζεσαι κανένα έγγραφο σε περίπτωση που θέλεις να αναφέρεις μία ζημιά και να λάβεις αποζημίωση. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να μας ενημερώσεις. Εμείς θα στείλουμε αμέσως έναν δικό μας άνθρωπο να έρθει να καταγράψει και να εκτιμήσει τη ζημιά, να φωτογραφίσει τον χώρο για να αρχίσουν οι διαδικασίες αποζημίωσης.

Σε ποια αξία αποζημιώνομαι σε περίπτωση ζημιάς;

Θα σε αποζημιώσουμε στην αξία αντικατάστασης του κτιρίου. Τι σημαίνει αυτό; Ότι θα καλύψουμε το ποσό που θα χρειαστεί για να ανακατασκευαστεί ένα πανομοιότυπο κτίριο, ίδιου είδους, ίδιας χρήσης και κατασκευής, στο ίδιο ακριβώς οικόπεδο.

Η αξία αντικατάστασης επηρεάζεται από τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του κτιρίου. Για ένα σπίτι στην Ελλάδα είναι κατά μέσο όρο €1.000 ανά τετραγωνικό μέτρο.

Η αξία αντικατάστασης μπορεί να διαφέρει από την αντικειμενική ή εμπορική αξία.

Αντίστοιχα, όσον αφορά στο περιεχόμενο, καλύπτουμε την αξία αντικατάστασης του κάθε αντικειμένου ξεχωριστά με αντικείμενο ίδιας χρήσης ή ποιότητας, μέχρι το όριο που αναφέρεται στους Όρους Ασφάλισης.

Πώς θα πληρωθώ;

Γρήγορα, εύκολα με κατάθεση στον λογαριασμό της επιλογής σου.

Έχω δάνειο. Είμαι υποχρεωμένος να ασφαλιστώ στην εταιρία που μου προτείνει η τράπεζά μου;

Όχι! Μπορείς να ασφαλιστείς σε όποια εταιρία θέλεις. Σύμφωνα με την Εγκύκλιο 462 της Τράπεζας της Ελλάδος (2013), ο δανειολήπτης έχει το δικαίωμα να συνεργαστεί με την ασφαλιστική εταιρία της επιλογής του και κάθε τράπεζα οφείλει να κάνει δεκτό οποιοδήποτε ασφαλιστήριο συμβόλαιο κατοικίας περιλαμβάνει τις καλύψεις που απαιτούνται από τη δανειακή σύμβαση.

Σε περίπτωση που έχεις στεγαστικό δάνειο θα πρέπει να επιβεβαιώσεις ότι το ασφαλιζόμενο ποσό θα είναι τουλάχιστον όσο το υπολειπόμενο ποσό του δανείου σου.

Μου υπολείπεται ένα ποσό για να εξοφλήσω το δάνειο. Εγώ πρέπει να δηλώσω αυτό ή να δηλώσω το αρχικό ποσό του δανείου;

Σε περίπτωση που έχεις στεγαστικό δάνειο θα πρέπει να επιβεβαιώσεις ότι το ασφαλιζόμενο ποσό του κτιρίου θα είναι τουλάχιστον όσο το υπολειπόμενο ποσό του δανείου σου. Καλό θα είναι ωστόσο να το επιβεβαιώσεις και προκαταβολικά με την τράπεζά σου, εφόσον υπάρχει η δυνατοτητα, καθώς αυτή έχει την τελική έγκριση του συμβολαίου.

Μου ζητάει η τράπεζα να τους ξαναστείλω το συμβόλαιο αλλά να αναγράφονται πάνω τα τετραγωνικά. Τι κάνουμε;

Μην ανησυχείς! Αν και το συμβόλαιο κατοικίας σου στην Hellas Direct έχει όλα τα προβλεπόμενα στοιχεία που χρειάζονται σύμφωνα με τον νόμο για να το αποδεχτεί η τράπεζα, εμείς μπορούμε να σου εκδώσουμε ένα επιπλέον έγγραφο στο οποίο θα αναγράφεται επάνω ο ακριβής αριθμός των τ.μ. που ασφαλίζονται σε εμάς.

Πώς μπορώ να καταθέσω μία πρόταση ή ένα παράπονο στην Hellas Direct;

Θέλουμε τα σχόλιά σου! Αν θέλεις να επικοινωνήσεις μαζί μας για μία πρότασή σου, στείλε μας email στο support@hellasdirect.gr.

Αν, οποιαδήποτε στιγμή, είσαι απογοητευμένος/η με την εξυπηρέτησή σου, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας στο 212 222 9999 ή μέσω email στο complaints@hellasdirect.gr. Η ομάδα για τη διαχείριση παραπόνων λειτουργεί Δευτέρα με Παρασκευή, 9.00 - 17.00. Θα εξετάσουμε το παράπονό σου και θα επανέλθουμε το συντομότερο δυνατόν!

Πέρα από τη δική μας ομάδα, για οποιαδήποτε διαφορά έχεις με την εταιρία, μπορείς να επικοινωνήσεις με τους εξής οργανισμούς:

  • Υπηρεσία Ελέγχου Ασφαλιστικών Εταιριών Κύπρου (Υπουργείο Οικονομικών): Τ.Θ. 23364, 1682 Λευκωσία, Κύπρος (τηλ. +35722602952, email: insurance@mof.gov.cy).
  • Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης της Τράπεζας της Ελλάδος.
  • Φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ), σύμφωνα και με την Κοινή Υπουργική Απόφαση 70330οικ./9.7.2015.

Για να ενημερωθείς για το ποιοι ακριβώς είναι αυτοί οι φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών και πώς μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί τους, μπορείς να μπεις στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης www.mindev.gov.gr στην ενότητα «Για τον Πολίτη-Καταναλωτή/Θέµατα Ενηµέρωσης και Προστασίας Καταναλωτή/Η Υπηρεσία/Εναλλακτική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών».

Επίσης, μπορείς πάντα να χρησιμοποιήσεις την ηλεκτρονική πλατφόρμας Επίλυσης Διαφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που βρίσκεται σε αυτήν τη διεύθυνση: http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Πώς μπορώ να είμαι σίγουρος/η ότι η διαχείριση των προσωπικών μου δεδομένων είναι ασφαλής;

Έχουμε πάρει κάθε μέτρο, ώστε να μη γνωστοποιηθούν ποτέ τα στοιχεία σου, εκτός αν ζητηθούν από τις αρχές.

Προστατεύουμε οποιαδήποτε πληροφορία μας δώσεις με τεχνολογία κρυπτογράφησης και διατηρούμε όλα τα δεδομένα σε αρχείο, με βάση τις διατάξεις της νομοθεσίας για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, τις αποφάσεις της αρμόδιας αρχής και τους όρους της εταιρίας. Τα στοιχεία αυτά τα χρησιμοποιούμε αποκλειστικά και μόνο για να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας.

Επιπλέον, το σύστημά μας είναι κατάλληλα προγραμματισμένο έτσι ώστε να διακόψει οποιαδήποτε προσπάθεια επικοινωνίας με το δικό σου browser, αν η σύνδεση δεν είναι απόλυτα ασφαλής.

Υπάρχουν δύο εύκολοι τρόποι για να επιβεβαιώσεις ότι βρίσκεσαι σε μία ασφαλή ιστοσελίδα: Ψάξε για ένα μικρό εικονίδιο που απεικονίζει ένα λουκέτο στο πεδίο διεύθυνσης της ιστοσελίδας ή έλεγξε αν η ηλεκτρονική διεύθυνση ξεκινά με «https» και όχι «http».

Πού μπορώ να σας βρω;

Η έδρα μας είναι στην Κύπρο (Δασουπόλεως 8, Λευκωσία, 2015).

Η εξυπηρέτηση των πελατών γίνεται από την ομάδα μας στην Ελλάδα, στην Αθήνα (Αγίου Κωνσταντίνου 59 - 61, Μαρούσι 151 24), όπου λειτουργούμε με τη μορφή υποκαταστήματος.

Μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας Δευτέρα με Παρασκευή, από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ, είτε στο 212 222 9999, είτε στο chat στο site μας, είτε με email στο support@hellasdirect.gr.