Τι σου θυμίζει το βελάκι του GPS; Αυτή είναι η διαστημική ιστορία του

Κάποτε πυροβολούσε αστεροειδείς και UFO, σήμερα μας δείχνει τον δρόμο

οδηγός κρατάει κινητό με χάρτη gps στην οθόνη

Πριν από τα τωρινά σούπερ ντούπερ και ΑΙ ηλεκτρονικά παιχνίδια, υπήρξαν εποχές πιο λιτών και δισδιάστατων σχεδίων αλλά εξίσου φανατικών παικτών. Μπορεί να μην κυριαρχούσαν ρόλοι, ταξίδια, στρατηγικές, να μην είχες avatar και να μην έπαιζες online με ανθρώπους στην άλλη άκρη της Γης. Αλλά ξόδευες τα λεφτά σου στα ουφάδικα (ξέρω, πολύ eighties) και σίγουρα έπαιζες ό,τι arcade παιχνίδι υπήρχε. Όπως το Asteroids της Atari.

Τώρα, αν είσαι φαν και του gps, ίσως έχεις προσέξει πως το app έχει κάποιο κοινό με το θρυλικό παιχνίδι της πιο (ακαλαίσθητης) δεκαετίας.

Οθόνη ηλεκτρονικού παιχνιδιού μαύρο φόντο άσπρα στοιχεία

Από το Asteroids στο gps, ένα βελάκι δρόμος

Ναι! Είναι το βελάκι που απεικονίζει το πού ακριβώς κινείσαι στο gps. Κι αν αναρωτιόσουν «βρε τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει», έχεις δίκιο, κάπου το έχουμε ξαναδεί!

Είναι το ίδιο σχέδιο με το μικρό διαστημικό σκάφος που έπαιζε μπαλίτσα περίπου 40 χρόνια πριν (γκουχ γκουχ), στο περίφημο Asteroids της Atari. Τότε βέβαια τα έβαζε με αστεροειδείς και ιπτάμενους δίσκους. Η κοινή αγάπη δύο επιχειρηματιών για την ιστιοπλοΐα, αν και μοιάζει άσχετη με την υπόθεση, είναι αυτή που δρομολόγησε τη μεταπήδησή του από την οθόνη του ηλεκτρονικού παιχνιδιού σε αυτή του gps.

οθόνη gps σε ταμπλό αυτοκινήτου

Μια τυχαία συνάντηση

Η ιστορία γυρίζει αρκετά πίσω, στα πρώτα χρόνια του πρώτου ενσωματωμένου σε αυτοκίνητο gps.

Στον ιδρυτή της εταιρίας Etak Navigator Stan Honey άρεσε πολύ η ιστιοπλοΐα. Το ίδιο και στον Nolan Bushnell, τον ιδρυτή της εταιρίας Atari.

Έπειτα από μια κοινή έξοδό τους στη θάλασσα, ο Nolan αποφάσισε να επενδύσει στην Etak και μάλιστα πρόσφερε στην ομάδα της χώρο για να εργαστεί, μέσα στα γραφεία της δικής του εταιρίας.

game over και σκορ με μπλε γράμματα σε μαύρη οθόνη

Το τριγωνικό διαστημόπλοιο κατακτά τον κόσμο

Κι έτσι, όταν οι μηχανικοί της Etak έψαχναν έναν καλό τρόπο να απεικονίσουν το αυτοκίνητο στους πρώτους τους χάρτες, μια ματιά στο απέναντι γραφείο ήταν αρκετή για να καταλήξουν στο τέλειο σχέδιο!

Ας σημειώσουμε εδώ πως το να δείξουν ένα πραγματικό αυτοκίνητο, ένα σχέδιο που να πλησιάζει τέλος πάντων στην εικόνα του αυτοκινήτου πολύ περισσότερο από το βελάκι, απαιτούσε πολλή προσπάθεια, χρόνο και κόπο, εκείνη την εποχή.

Και κάπως έτσι ένα παμπάλαιο και μικροσκοπικό διαστημόπλοιο βρέθηκε να ταξιδεύει εικονικά σε χάρτες και οθόνες σε όλο τον κόσμο.

Για επίλογο, μια εικόνα από το παρελθόν, για να θυμούνται οι παλιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι:

Δες κι αυτά